Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:Var allt relaterat till denna bugg att batteriet laddas ur eller fanns det fler?
Lättast var att helt enkelt ta ett foto på delar av brevet:
Bild
Monchichi skrev:Jag fick igår ett brev från min bilhandlare ihop med leasinggivaren där man förklarade att det finns ett fel i mjukvaran som kunde orsaka ett antal olika fel som listades upp, och att jag kunde åka in och få det åtgärdat på garanti. Det tycker jag var snyggt gjort, och visar att vi som upplevt problem och uppdaterat kommer med största sannolikhet slippa ytterligare problem av samma karaktär.
Mindre snyggt om det inte också gått ut till mindre kunder.
Vilken bilmodell och tillverkningsvecka har du?
Användarvisningsbild
av ah17
Har en V70-MY13. Kör inte så ofta kanske 1ggr/vecka mest långturer och aldrig korta turer. Ibland har S/S-funktionen krävt en timmes körning för att laddas. Häromdagen efter en dryg veckas vila så fick jag även "låg batteri spänning". Körde iväg precis som vanligt - ingen S/S men efter cirka 20 min körning och ett kortare stopp med parkering och låsning/upplåsning så kom varningen för låg batterispänning.

Frågan är om det är hårdvarufel, mjukvarufel eller handhavandefel :D
Användarvisningsbild
av ah17
ah17 skrev:Har en V70-MY13. Kör inte så ofta kanske 1ggr/vecka mest långturer och aldrig korta turer. Ibland har S/S-funktionen krävt en timmes körning för att bli tillgänglig. Häromdagen efter en dryg veckas vila så fick jag även "låg batteri spänning". Körde iväg precis som vanligt - ingen S/S men efter cirka 20 min körning och ett kortare stopp med parkering och låsning/upplåsning så kom varningen för låg batterispänning.

Frågan är om det är hårdvarufel, mjukvarufel eller handhavandefel :D
Ja, då ansluter jag mig till denna härliga gemenskap..... Just när man behövde bränslevärmaren. Samma här - så fort jag slår av tändningen så poppar meddelandet "låg batterispänning" upp. Bara att åka till verkstaden.....
Får ta tillbaka mitt inlägg ovan... mycket snyggare timing än så här blir det nog inte.

Använde värmaren idag på morgonen. Fick lågt batt.varningen. Körde 7 mil till jobbet. Samma igen. Körde 7mil hem. Fortfarande samma varning.

Fast besluten att skriva ett noterande inlägg här så kollade jag posten när jag var hemma. Vad fick jag se - om inte "viktig info fr Volvo". Meddelandet som ovan men nu med rubrik "serviceåtgärdskampanj A39404". Kuvertqvsändare Volvo men papper från åf - lite märkligt.
Jaha, då har även min bil dåligt batteri. Svärfar som lånade bilen i veckan undrade hur jag burit mig åt för att lyckats ladda ur batteriet på en månad gammal bil... Ingen info om servicekampanj från Volvo ännu.
Dpblad skrev:
Kuvertqvsändare Volvo men papper från åf - lite märkligt.
Njae, inte så märkligt. Det är Volvo som beslutat om kampanjen och betalar för den, medan det är ÅF som äger kundrelationen så deras loggor printas på brevpappret som hör till just din bil. Samma som t.ex. Volvokortsfakturan som kommer med ÅF-logga fast dock inte på kuvertet.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Huven indikerar öppen

Microbrytaren sitter i högra huvlåset, […]

Nu har du ju gjort 10 olika trådar om ditt p[…]

12 voltsuttag krånglar

det vanliga uttaget har endast en säkring som[…]

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]