Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monchichi
Trots fejken så föredrar jag dom framför r-design. Tycker det är synd att dom inte uppgraderat r-design utblåsen till my14.
Användarvisningsbild
av crumpets
JensAxel skrev:Håller med om att det känns lite b. Men jag har för mig att även tyska premiumbilar har samma "design"? På denna bil syns det dock inte trots att fotografen verkar ha stått på knä när han tog bilden bakifrån. http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc60/ ... AVOL-9DAAA_!
Jag tänkte faktiskt på det idag när jag gick förbi en merca e-klass av årsmod 2010+. Den har tydliga små runda rör inuti de stora fyrkantiga. På mercan sitter de ihop dock, inte som på volvon att de fyrkantiga "ringarna" är totalt avskurna från avgasröret. Men det såg bara snäppet mindre kasst ut.
av MrNorth
Stämmer det som de visar i reklamen att instrumentpanelen (med hastighetsmätare) på nya xc60 är utbytt till den som sitter i V40? Tyckte det såg lite B ut i gamla XC60 MY13 att mätaren hade gammal LCD-kantig grafik medans mittdisplayen med RTI var högupplöst.

/S
av Monchichi
MrNorth skrev:Stämmer det som de visar i reklamen att instrumentpanelen (med hastighetsmätare) på nya xc60 är utbytt till den som sitter i V40? Tyckte det såg lite B ut i gamla XC60 MY13 att mätaren hade gammal LCD-kantig grafik medans mittdisplayen med RTI var högupplöst.

/S
Ja det stämmer att det numera är en färgskärm med tre olika teman för instrumentpanelen i xc60 my14.
Användarvisningsbild
av MartinS
KarlE skrev:
Vad fan!? Är det samma skit på S60???
Japp, jag låg bakom en V60 i morse och det var otroligt tydligt även när jag körde 20m bakom, tydligare än på XC60 skulle jag vilja säga. Möjligen sotar röret igen vad det lider men man ser ju ändå "igenom" mellan rör och "ram", det kommer man ju aldrig ifrån.

/Martin
av S80V8AWD
Detta är något jag har stört mig på sen denna lösningen började hitta sig till bilar i lyxsegmentet, enligt mig så bättras billighetsstämplen på snarare än lyx. Dock så skulle det vara riktigt fint om nu bara "slutröret" var anslutet till avgasröret direkt. Värst är det när solen skiner mot bakänden av bilen och på så sätt verkligen visar hur B det ser ut med denna fullösning som har blivit ganska mainstream nu tyvärr .
Användarvisningsbild
av MartinS
S80V8AWD skrev:enligt mig så bättras billighetsstämplen på
Vaddå billighet, det är ju Scandinavian Percision engineering.... Jag undrar var Svenska ingenjörsförbundet tycker om det hela ;)

/Martin
Användarvisningsbild
av laser2
S80V8AWD skrev:Detta är något jag har stört mig på sen denna lösningen började hitta sig till bilar i lyxsegmentet, enligt mig så bättras billighetsstämplen på snarare än lyx. Dock så skulle det vara riktigt fint om nu bara "slutröret" var anslutet till avgasröret direkt. Värst är det när solen skiner mot bakänden av bilen och på så sätt verkligen visar hur B det ser ut med denna fullösning som har blivit ganska mainstream nu tyvärr .
Problemet är väl att avgassystemet både vibrerar en del och utvidgar sig ganska mycket när det blir varmt, så en direkt koppling till slutröret är inte praktiskt möjlig om inte hela bakre stötfångaren skall flexa med. Men visst, en lite snyggare övergång kanske man kunde gjort...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]