Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta svar fick jag från MapCare den 6:e maj:

Dear Mr. Jakobsson,
Thank you for contacting the Volvo MapCare™ customer contact centre. Unfortunately, we do not suport the Swedish language and therefore respond in English.
The "2014" updates are expected to be released in 6-8 weeks. Please check with your Volvo dealer for further information, or visit the website http://www.volvocars.com/navi.

If you have any further questions, please respond to this email or contact the Volvo MapCare™ customer contact centre.
Sincerely,
Volvo MapCare™ Customer Contact Centre
International Toll Free Number: 00800 3737 4627

Jag har V60 MY11, alltså inte gratis uppdatering.

//B
Såg nu när jag klickade på länken i mitt förra inlägg att den verkar finnas:
HDD 1420, kan man ju gissa på att det är år 14 vecka 20... :oops:

//B
Inga paff jag blev idag då! Låg ett vitt vadderat kuvert i brevlådan från Nederländerna. Hmm va har jag nu beställt....

"Road and traffic information"
Volvo HDD RTI Europe
Includes maps: V30.14.02

Typ 3cm tjockt DVD fordral.

Tack Volvo för att ni skickar detta :D
Köpte en XC60 D5 AWD MY12 med RTI av en handlare för en månad sedan. Kartan heter 30.11.03. Antar att den är ifrån 2011. Bilen är såld i Tyskland och har en tidigare ägare (leasing) Kollade med min verkstad och dom sa att det kostar ca 5000kr att uppdatera kartorna! Har den tidigare ägaren fått uppdateringar men inte brytt sig om att använda dom, eller får man inte dom automatiskt?
Vad kör du för bil, och krävdes det ingen 'verifieringskod'? Hörde att bara skivorna inte räcker utan man måste få en kod av Volvo vilket bara volvohandlare kan få..
Precis, skivorna ganska värdelösa utan koden som är unik för varje bil. Koden får man inte utan den köper man från volvohandlaren, alternativt att man är med i det 3-åriga MapCare-programmet. Då får man skivor+kod hemskickat.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja