Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
crumpets skrev: Och det kan aldrig bli nåt strul med farbror blå eller försäkringsbolagen.
Under förutsättning att man åker till SBP och reggar om bilen, annars är ju inte polestar bättre än någon annan i det avseendet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Betalar man nu en massa extrapengar för att få intyget som krävs för omreggning och sedan inte reggar om har man väl förvisso missat hela poängen med polestartrim. Jag skulle tro att det i princip knappt existerar som fenomen, men i sak har du helt rätt.
av SPIDER60
Video kommer upp om 2-3 dagar på mitt chip så kan ni se. Har frågat igen och får samma svar tillbaka då jag själv är misstänksam. Roligt förra veckan när M5 ville tuffa sig en sträcka på 100meter kanske, låg på 70 och han blåste inte förbi iaf, jämsides åkte vi och han såg förbannad ut,menar inte att min är snabbare i helhet men den viker sig inte så lätt när det gäller upp till 120. Nu vill man inte skryta utan talar om att folk borde vakna och inse att T3T4 med lite uppgradering är en riktigt snabb bil mycket tack vare lägre vikten också. Tveka inte på POLESTAR osv, det blir stor skillnad vad man än gör.
av petherf
SPIDER60 skrev:Video kommer upp om 2-3 dagar på mitt chip så kan ni se. Har frågat igen och får samma svar tillbaka då jag själv är misstänksam. Roligt förra veckan när M5 ville tuffa sig en sträcka på 100meter kanske, låg på 70 och han blåste inte förbi iaf, jämsides åkte vi och han såg förbannad ut,menar inte att min är snabbare i helhet men den viker sig inte så lätt när det gäller upp till 120. Nu vill man inte skryta utan talar om att folk borde vakna och inse att T3T4 med lite uppgradering är en riktigt snabb bil mycket tack vare lägre vikten också. Tveka inte på POLESTAR osv, det blir stor skillnad vad man än gör.
Så du menar att din bil höll gämna steg med en M5a på 512hk ?, ja drömma kan du allt göra,fram med bevis annars trollar du bara
av troubleshooter
SPIDER60 har ännu inte lyckats få fram några bevis för sin tes! Så låt oss avakta fram till att han har det, ta hans inlägg med ro =).

Jag tor mycket på Troll tesen :shock:
av SPIDER60
petherf skrev:
SPIDER60 skrev:Video kommer upp om 2-3 dagar på mitt chip så kan ni se. Har frågat igen och får samma svar tillbaka då jag själv är misstänksam. Roligt förra veckan när M5 ville tuffa sig en sträcka på 100meter kanske, låg på 70 och han blåste inte förbi iaf, jämsides åkte vi och han såg förbannad ut,menar inte att min är snabbare i helhet men den viker sig inte så lätt när det gäller upp till 120. Nu vill man inte skryta utan talar om att folk borde vakna och inse att T3T4 med lite uppgradering är en riktigt snabb bil mycket tack vare lägre vikten också. Tveka inte på POLESTAR osv, det blir stor skillnad vad man än gör.
Så du menar att din bil höll gämna steg med en M5a på 512hk ?, ja drömma kan du allt göra,fram med bevis annars trollar du bara

Det var en kortare strecka och vi var jämsides ja, tvungna att bromsa in pga bilar framför. Självklart är den mycket snabbare och starkare men S60 föll inte pladask. Samma med polarens AMG som var imponerad på 1.6an från ford. När regnet har torkat ut kommer videon direkt.
Användarvisningsbild
av crumpets
Frågan är väl egentligen om det säger så mycket. Att nån lyckats få en stackars turbo att jobba livet ur sig under de få mil en sån setup kan hålla borde ju inte krävas någon raketforskning direkt. Bara ett stort hejdå till allt vad tillåtet turbinvarval, smörjning eller kylning heter.
av perhall
Bilnörden skrev:
crumpets skrev: Och det kan aldrig bli nåt strul med farbror blå eller försäkringsbolagen.
Under förutsättning att man åker till SBP och reggar om bilen, annars är ju inte polestar bättre än någon annan i det avseendet.
Hos farbror blå är det nog ingen skillnad, hos försäkringsbolaget tror jag trots allt att Polestar med Volvo-intyg kan gå hem bättre, åtminstone vid en maskinskada, även om man smitit från högre premie.../PH
av perhall
Det är nog lättare att köra ifrån första generationens M5 med 315 hk sugmotor och 0-100 på 6,3 ca än den senate med 0-100 på 4,2.../PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]

Går bilen bra? För mig och många […]