Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrNorth
Har inte hört något mer om webbsidan. Mailade säljaren och han sa att det var "nåt fel" på den tjänsten och att han återkommer inom en vecka. Det roliga med denna säljaren är att nästan allt man frågar om så är det "inom en vecka"... snacka om att jobba segt.

Ja den som lever får se... har i alla fall fått ett leveransdatum så med lite tur har han lyckats få iväg beställningen.

En undran bara, är det helt åt skogen att fråga om man kan få ett bilvårdsset (en hink, lite svamp, sämskinn och några flaskor) för några hundringar när man hämtar ut bilen? Brukar ni få något extra "godis" när ni köper nya bilar?

När man köper en bil i denna prisklass borde ovanstående ingå, men numera har jag lärt mig att fråga om allt, inget är självklart längre. Annat var det när man köpte bil för 30-40 år sen. Då var det kaffe och bullar som gällde på säljarens kontor, och full tank var en självklarhet.

/S
Har alltid använt mig av sämskinn enda till min dotter sa, använd istället en microtrasa. Resultatet blev mycket bättre. På en svart bil ex.vis finns inga spår av kalk. Låna gärna hustruns, så ni kan avgöra skillnaden.
av MrNorth
Ja nu har det gått över en månad sen beställningen skickades in, fortfarande har jag inte fått något mail med inloggning till "min volvo"... Fick dock ett riktigt irriterande reklam-mail från Volvo Cars där det stod "din nya volvo har kommit". Gissa om jag blev irriterad när det visade sig vara reklam för en ny iphone-app... :(

Fick tag i säljaren för en vecka sen, "datorstrul" var det han hade att komma med. Han lovade återkomma "inom en vecka"... fortfarande ingen som hör av sig. Jag kan ju tycka att om man beställer en bil i denna prisklass borde det vara lite mer attention från säljarna. Han är väldigt trevlig och tillmötesgåend enär man pratar med honom, men det händer ju inte ett skit sen efteråt. Inget mail, sms, telefonsamtal kring hur det går...

Ja det är tre veckor kvar tills bilen förväntas bli levererad så det är väl att hålla tummarna, så det inte blir en ärtgrön 245 DL istället...

Anser ni man kan förvänta sig någon sorts komptensation för dåligt skött service från försäljaren? I så fall vad? Jag kommer ju absolut inte att rekommendera någon att köpa en ny volvo i våran stad i alla fall...

/S
av MrNorth
Bilnörden skrev:Jag kunde inte logga in förrän dom börjat med bilen, det tog 1,5v sen stog bilen hos åf.
Verkar vara olika, vissa här har ju fått uppgifterna en vecka efter beställning och har kunnat följa orderflödet och status...

/S
av MrNorth
Jag mailade återförsäljaren igår och fick svar att bilen nu finns i Göteborg. Undrar hur lång tid de tar på sig då att köra ner den till Blekinge och hänga på en reg-skylt. Det är trots allt tre veckor kvar till preliminärt lev-datum.

/S
Min XC60 gick över is status 8 i fredags, någon som vet hur lång tid det brukar ta
innan återförsäljaren har den och kan börja med tilläggsbeställningarna......

Har än så länge Vecka 41 om leveransvecka enligt "Min Volvo"
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]

Kan inte lägga i växel V70

Tjena, jag hade hoppats på lite vägledn[…]

760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]