- mån 23 apr 2012, 22:46
Vill bara påpeka att en takbox är ett behändigt, billigt och relativt rymligt komplement till lastvolymen de gånger den inte räcker till.
Moderator: Moderatorer
Rellac skrev: Fast vänta nu... Blev en S40 med kärra helt plötsligt smidigare än en V70 utan kärra?Jag tänkte fr.a. på exemplet med en separat 945 för fraktuppgifter. En kärra hur ju ett par tusen färre saker som kan gå sönder och strula jämfört med en hel bil. För att inte tala om kostnaden.
StringerBell skrev:Jag tänkte fr.a. på exemplet med en separat 945 för fraktuppgifter. En kärra hur ju ett par tusen färre saker som kan gå sönder och strula jämfört med en hel bil. För att inte tala om kostnaden.Jag har en kärra också. Flaklängd 3,05 m, max last 1000 kg. För några år sedan satte jag ett kryss i en almanacka varje gång den var kopplad. Det blev i snitt en gång i veckan, ungefär.
jompass skrev:Dags att stänga den här tråden kanske?!Hämtade ut min V60 D3 Momentum aut igår och kan väl inte ge ett rättvist utlåtande än. Men jag tog i alla fall steget från en V70. Argumentet har fram tills nu varit " det är bra med en stor bil om man ska någonstans". Men det där med att åka någonstans sker allt mer sällan, speciellt nu när man precis fått ett barn till (1 vecka gammal). Men hur som helst upplever jag inga problem med vare sig bilbarnstol (fram) samt plats bak för frugan & äldre dotter (4år). Bagaget måste jag ändå säga "sväljer" mer än vad man tror.
Alternativet med barnstol på släpkärra känns rätt långt bort.
Självfallet forstår väl även jag att du får in mer skit i en V70 än en V60, men det handlade inte min tråd om, utan hur det funkar med barnstol etc vid "normal" använding.
Tack för alla vettiga svar!
jompass skrev:...men det handlade inte min tråd om...Skriver man på ett allmänt forum får man inse att man inte äger någon tråd, ens om man startar den själv.
En suv till som är värdelös inget k[…]
Kroken bryggar över deformationszonen. Det &a[…]