Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade ut min V60 för 2veckor sedan och jag tycker att det fungerar ganska bra att köra streaming med Spotify via BT, inte helt utan problem dock.
Ibland när man tex byter låt via knapparna på ratten så slutar musiken och man får då stänga ner appen helt och starta om den, händer inte allt för ofta dock.
När det gäller låttitel osv så flyter det på som det ska för mig ialla fall. :lol:

Iphone5 (IOS6) :wink:
WooLand skrev:Hej,

Följande forum har en patchad Spotify som fixar artist och låttitel i bilen med en Android-telefon, funderar fint i min S60:

http://forum.xda-developers.com/showthr ... st36256276

/Woo
Testade den förra veckan och det funkade bra. Ett tag.
Nu lyckas den visa föregående låt hela tiden (eller tills man pausar i Spotify, och trycker play igen). Så det är roligt att det nästan funkar.

Vidare så går det knappt att använda S3an och BT-uppkopplingen i bilen för att tala i telefon för mig. Det är väl mitt vanliga flyt som gör sig påmint.
Tycker att Spotify + vår XC60 är som att spela på lotto. ibland fungerar det jättebra, ibland låser hela altet, och ibland är det bara texten som "fastnar" trots låtbyte. En omstart av appen i mobilen brukar fixa det hela, men det är ju inget man vill fibbla med under färd. Såna här problem brukar ingen vilja kännas vid...

Att återuppta musiken efter avslutat telefonsamtal är också spännande, funkar bara ibland.

/S
Jag har en S60 -12, uttagen maj 2012. Där har det hela tiden varit problem för både mig o min hustru att få mobilerna uppkopplade mot bilen. Jag har en Samsung galaxy S3 (sept 2012) o hon har en Samsung Y (okt 2012). Min S3 har i många forum kallats världens bästa mobil så visst borde bluetooth-uppkopplingen kunna funka mot den?? På Volvo säger dom att det är mobilens fel - om man startar om mobilen ska det funka !?? Men då har man ju redan börjat köra o ska ha all uppmärksamhet på trafiken - därför beställde jag bluetooth som extra tillbehör för en extra peng ju!! OM - säger OM, den här Volvo-lösningen bara är kompatibel med Apples egensinniga produkter/teknik så ska det framgå tydligt så man inte köper utrustningen i onödan!!

Joo - jag har kollat att mobilen har bluetooth aktiverat vid dessa tillfällen då det inte funkar.
En dotters sambo köpte något billigt grejs från typ "Hobbex" o det funkar till 100% - t.o.m. med röststyrning. Detta installerade han som är helt outbildad själv i sin Passat -01 hemma i garaget!! Vad är detta VOLVO ?? Skärp er!
Jag använder en Samsung Galaxy S3 till min V70 MY13 och har bara vid ett fåtal tillfällen fått problem med uppkopplingen.. Oftast i samband med att jag slår på bluetooth i mobilen typ samtidigt eller efter att jag startat bilen.
Har fått igång det genom att slå av och på BT igen.. förutom nån gång då jag fick starta om mobilen.
Om jag kanske kört 200 resor sen jag hämtade bilen har det här kanske hänt 5-6 ggr..
Hej.

Scrollade ner på den sida som tidgare rekomenderast för en "hackad" version av Spotify.

Testade den på min Samsung Galaxy S3 och i min XC60 MY13... och det var magiskt !

Ser Artist, låttitel och den inte bara det, man kan i sin telefon och Spotify även nu sortera från
A-Z eller Z-A.

Att inte Spotify kan fixa detta själva?

http://forum.xda-developers.com/showthr ... 75&page=12

Scrolla ner på sidan så ser ni "Attached files"

Change log:
New: Now you can filter and sort your playlists and tracks.
Fixed: When returning to your playlist view, you’ll always go back to the same position.
Fixed: No more crashing when faced with special character$ in usernames.
Fixed: When you next log in, Spotify will remember what you'd been listening to.
Jag har en Sony Xperia Z och har provat alla versioner av den moddade spotify appen, har inte fått någon att funka. Har "sensus 3.0".

Så här står det med Sony original musik appen:

Bild

Original Spotify appen:

Bild

Och med den moddade Spotify appen:

Bild

Ifall det är någon som har fått till det med denna moddade app vilken mobil kör ni på då?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]