Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
jajoxc60 skrev:
riha skrev:Det förstår du väl att ettorna och nollorna måste spelas in. Nollorna är ju redan runda och fina från början, men ettorna med sina skarpa kanter måste spelas in lite så att de blir runda och fina i kanterna de med. Man kan ju tyvärr inte ta några genvägar med sandpapper och fil i det fallet ;-) hahahaha
Såna där tramsiga och raljerande inlägg slipper jag gärna i min tråd, tack.

Jag försöker bara hjälpa till och dela med mig av mina erfarenheter och sånt här får mig att tappa lusten totalt.

/ j
"min tråd", vafan tagga ner va. Sen när "äger" du en tråd i ett forum där alla kan svara?
Det var ett svar till Enzo, att vissa sen inte har humor är ju bara jävligt tråkigt.
Användarvisningsbild
av jajoxc60
riha skrev: "min tråd", vafan tagga ner va. Sen när "äger" du en tråd i ett forum där alla kan svara?
Det var ett svar till Enzo, att vissa sen inte har humor är ju bara jävligt tråkigt.
Ja, jag startade denna tråd och syftet är att samla konstruktiva tips och erfarenheter på ämnet. Inte totalt humorbefriade raljerande tramsinlägg.

Så tack för att du inte kommenterar här!

/ jajo
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu lägger vi ner tjafsandet och återgår till ämnet.
Alla har naturligtvis rätt att kommentera i vilka trådar man vill så länge man följer forumsreglerna och håller sig till trevliga inlägg.

Om detta inte efterföljs kommer tråden låsas, inlägg tas bort eller eventuellt varningar utfärdas.
av Petróvitj
Jakob,
Hur blev det med dina kontakter med Volvo kundtjenst? har de svarat något? låvat o updatera mjukvaran så blir det möjlight o stänga av dem nya PS-"finesserna"?
Jag själv har just beställt en ny XC60 packat enlight mina önskemål bl a med PS + subben osv. Ska byta min nuvarande XC90n med DynAudios PS i.
Är PSn så dålig i XC60 nu är det väl ingen idé o behålla den på listan. Bättre o ta HP istället kanske. Jag har fortfarande ca 2 veckor på mig o ändra beställningen.

/Alex
Användarvisningsbild
av jajoxc60
PS i nya bilarna är klart sämre än i din nuvarande med Dynaudio.

Men med tweaking kan du uppnå resultat som är bättre än med High Performance.

Dock skulle jag personligen stryka subben. Jag har min sub avstängd eftersom den inte behövs. Systemet är väldigt baskraftigt.

/ j
Användarvisningsbild
av jajoxc60
XC90_Executive skrev:I C70 MY12 med PS går det att stänga av Prologic och 3CH. Alltså kan man välja alternativet "AV" om man vill.
Jag kan bara stänga av Pro Logic men inte 3CH... Är du säker på att det går? Hur gör du då?

/ j
Finns under Ljudinställningar. I min instruktionsbok för C70in står följande

"Surround-inställningarna styr rymdupplevelsen av ljudet. Inställningar och aktivering/deaktivering görs separat för varje ljudkälla. Dolby-ikonen i displayen visar att Dolby Pro Logic II är aktivt. Det finns tre olika inställningar för surround-ljudet:
• Dolby Pro Logic II
• 3-kanalsstereo
• Av – 2-kanalsstereo."
Användarvisningsbild
av jajoxc60
:evil:

Varför finns inte detta på XC60... Jag har bara "Surround på/av". Om det är på blir det Pro Logic, om det är av blir det 3CH.

Hmm, second thought. Du har inte Sensus va? Antar att det inte kan stängas av på Sensusbilar.

/ j
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]