Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fredrikkesson skrev:Någon annan som kan bekräfta att V70 D3 kommer ner i 124 g co2?
Tittar du på siffrorna för S/V60 som nämnts tidigare i tråden, och samtidigt har i åtanke att XC60 D5 AWD manuell nu ligger på 149g CO2 så är det inte osannolikt att det stämmer.
Jag tror dock att det var V60 D3 som avsågs, men kollar man på tidigare förbrukning för dieslarna så har V60 haft samma förbrukning som V70.
Senast redigerad av 1 viktore, redigerad totalt 0 gånger.
av XC60
De lägre CO2 nivåerna låter riktigt bra och intressant, någon som har en länk med uppgifter för de olika varianterna för XC60, särskilt för AWD + aut?
den motor i varje modelltyp med lägst co2 kallas drive dvs framhjulsdrivna xc60 d3 med manuell låda heter just xc60 drive, men nu verkar det ju som även de fyrhjulsdrivna versionerna med man låda också har samma co2. verkar konstigt.
av perhall
fredrikkesson skrev:den motor i varje modelltyp med lägst co2 kallas drive dvs framhjulsdrivna xc60 d3 med manuell låda heter just xc60 drive, men nu verkar det ju som även de fyrhjulsdrivna versionerna med man låda också har samma co2. verkar konstigt.
Konstigt kanske men de med AWD har ju en annan motor som kanske är lättare att snåloptimera än 2-liters 5-cyl i D3 FWD.../PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag har också ny på gång fr&arin[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

VOC fram sänker inget, då får du […]

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]