Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
XC90_Executive skrev:För mig är valet enkelt mellan en fullmatad V60 eller en fullmatad XC60! :wink: Som sagt, skiljer inte så mycket...
V60 då.. jag förstår ;)
av Arese
Panjah skrev:Jag har äntligen bestämt mig, det blir en T6:a.
Det är rätt val!

Körde 80 mil i min frus D5:a i helgen och en längre tur i en S60 T6 idag. T6 är så otroligt mycket trevligare på alla sätt och vis (utom möjligen bränsleförbrukning - men har du en halvmille att lägga på en bil har du säkert kulor till soppa också...). Det är inte bara det att T6:an är mycket snabbare och har trevligare effektutveckling och ljud, den är också avsevärt mer komfortabel vid lugn körning. T6:an går med ett lugn och en diskretion som gör att bilen känns väldigt mycket mer påkostad och "premium".

Mvh
Arese
av menbj0
Arese skrev:
Panjah skrev:Jag har äntligen bestämt mig, det blir en T6:a.
Det är rätt val!

Körde 80 mil i min frus D5:a i helgen och en längre tur i en S60 T6 idag. T6 är så otroligt mycket trevligare på alla sätt och vis (utom möjligen bränsleförbrukning - men har du en halvmille att lägga på en bil har du säkert kulor till soppa också...). Det är inte bara det att T6:an är mycket snabbare och har trevligare effektutveckling och ljud, den är också avsevärt mer komfortabel vid lugn körning. T6:an går med ett lugn och en diskretion som gör att bilen känns väldigt mycket mer påkostad och "premium".

Mvh
Arese
Jag kan bara hålla med, T6an är helt fantastisk!
av pakpak
jag måste säga att jag ändrat mig lite i alla fall om min d5 polestar, så d-vla seg är den inte, över 100 är den rätt kul, speciellt 140+. Men det är klart, 0-70 är det inget vidare. Har nog lärt mig att köra den också..knepet var väll att varva lite mer än jag trodde man skulle göra. Självklart ingen bensinare, men med tidigare dislar jag kört (inga egna) så tycker jag den har ett rätt bra register, bra "vrid" från 1500 till 4500 känns det som.

edit: t6 är säkert bra, men tyvärr är det trots allt en volvo kombi, vet i fan om man får ut "allt" av att köra in t6? Jag förstår personligen inte personer som köper "sport" paket mm till sådana här bilar..bilen är inte byggd för att köra race med..de som köper en klen motor och pimpar bilen med aktivt chassi och allt som finns är för mig rätt knepigt.

jag hade istället köpt någon begagnad bil som är "gjord" lite aktivare körning än en ny v60 med en t6. Volvo är trots allt volvo...
Användarvisningsbild
av LasseKongo
pakpak skrev: edit: t6 är säkert bra, men tyvärr är det trots allt en volvo kombi, vet i fan om man får ut "allt" av att köra in t6? Jag förstår personligen inte personer som köper "sport" paket mm till sådana här bilar..bilen är inte byggd för att köra race med..de som köper en klen motor och pimpar bilen med aktivt chassi och allt som finns är för mig rätt knepigt.

jag hade istället köpt någon begagnad bil som är "gjord" lite aktivare körning än en ny v60 med en t6. Volvo är trots allt volvo...
Mitt resonemang med V60 T6 är att jag får en bra avvägning av prestanda, komfort, utrustning och pris. Det finns ju konkurrenter som är "sportigare" men då är dom ju sällan
lika bekväma som Volvon. Jag kommer ju exemplevis inte att välja någon R-design utan summum då jag prioriterar komforten framför utseende och köregenskaper, men jag vill ändå ha en schysst motor.
Jämför man med tyskarna som ju i vissa fall är både bra körmässigt och komfortmässigt hamnar man ju minst 100kkr över i pris. Jag tycker att T6:an är ganska prisvärd (hur en bil nu kan vara det) i jämförelse med dom vanliga konkurrenterna.
av Panjah
Efter mycket beslutsvånda då Audi lockade så har jag äntligen bestämt mig. Jag beställde en V60 T6 R-design i tisdags. Eftersom jag har varit så nöjd med min nuvarande bil så har ju egentligen inte haft någon önskan att byta, men nu när jag har beställt så vill jag ha den nya direkt. Jag har i stort sett tagit allt som går att få men det enda som jag har snålat in på är att jag inte tog den dyraste ljudanläggningen. Nu börjar jag att ångra mig. Är det värt 12.000 kronor att uppgradera ljudet ?
Användarvisningsbild
av opA
Jag tyckte High Performance nära på sög i den V60 jag hade en helg för någon månad sedan.. så jag skulle nog lagt dom 12.000 för att få de bättre.. dock kan jag inte uttala mig om de blir bättre men för 12.000 borde de väl ändå bli lite klarare/bättre ljud ! :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Är det bara jag som inte riktigt förstår hetsen efter bra ljud i bilar?

90% av tiden lyssnar jag på radio, annars mp3or. Om man så satt med en perfekt mixad perfekt inspelad platta igång skulle man väl ändå få någon fantastisk ljudupplevelse pga vindbrus, koncentration på vägen, vägljud, buller från andra trafikanter, osv.

Förvisso blir väl månadskostnaden bara extremt marginellt påverkad med de 12000 extra på inköpspriset men som sagt så förstår jag inte riktigt hetsen kring superbt billjud.
Användarvisningsbild
av StringerBell
crumpets skrev:Är det bara jag som inte riktigt förstår hetsen efter bra ljud i bilar?
Jag vet inte hur radion är i V60 men instegsstereon i V50 är helt olyssningsbar om man inte har basen i botten och diskanten i toppen. Speciellt blir pratad radio helt vidrig med det bumliga ljudet annars.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]