Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det skulle säkert fungera. Men jag är rädd för att, som jag skrev, att i gryning/skymning kommer det växla fram och åter. Är det bra för xenonlampor?
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Varför beställa en Volvo om man nu har en så negativbild om hur det ev. kan bli..?? eller var du tvungen att betälla en XC60?
Ohh nej jag är supertaggad inför första möte med min XC60. Jag menar bara att jag inte har någon större lust med att mecka med ett reglage varje gång jag startar bilen. Om bilen mer eller mindre kan hjälpa mig att undvika en krock så borde den kunna bestämma vilket ljusläge som är optimalt just nu. Tror heller inte Xenon skulle skadas av att den åker av o på några gånger under gryning/skymning.
Jag tror inte du behöver "mecka" med något mer reglage än vad du eventuellt gör på nutidens bilar. Det framgår visserligen inte vad du åker i för bil i dag, men jag är fullt övertygad att du har halvljusautomatik.
ulf_gbg skrev:Den 7 februari är på måndag. Time to bet? :D
Okej, här kommer min gissning:
Volvo får dispens att göra ingeting fram till modellårsskifte -12 (V20??)... Då kommer LED-lampor Mercedes-typ på "dimljusplacering" och övrig belysning släckt vid 0 på ljusvredet!

OBS! En gissning helt utan varken fakta eller inside!! (Obs, INTE ironi!!!)
Tobbev skrev:Jag trodde jag skulle få se hur det blev på min bil, men den byggdes i onsdags, 2 veckor innan utsatt tid.
Men datumet som lagkravet gäller är när bilen tas i bruk, vilket torde vara dagen den inregistreras.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22
230fk går snålt

Original kablage till pumpen i tanken orkar inte m[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Silikon mellan topphalvorna måste undvikas. […]

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&aum[…]