Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ksjoberg
När jag var på G att beställa så nämnde de att leveransen kanske först kunde ske runt jul. När beställningen väl gjordes och leveransbeskedet kom (i onsdags förra veckan) så sa de oktober/november. Hoppas, hoppas att de fått bukt på eventuella produktionsproblem.
av swedala
ksjoberg skrev:När jag var på G att beställa så nämnde de att leveransen kanske först kunde ske runt jul. När beställningen väl gjordes och leveransbeskedet kom (i onsdags förra veckan) så sa de oktober/november. Hoppas, hoppas att de fått bukt på eventuella produktionsproblem.
Jag får nog be om ursäkt för att jag skrämde upp dig, men det verkar som om leveranstiderna tycks hålla iaf.
Jag åkte förbi min återförsäljare idag och enligt honom så kommer min bil levereras till Sverige 27:e Oktober, sen tar det ytterligare 1-2 veckor innan jag får bilen.
av Robertson
Det senaste jag hörde om min bil är att den ska finnas hos återförsäljaren den 7 oktober. Passar mig väldigt bra då jag har semester den veckan. Hoppas bara den blir klar för leverans på fredagen. De ska väl pyssla om bilen innan de kan lämna över den till mig?

Jag verkar ganska ensam om att köpa en bensinare också...
av Robertson
swedala skrev:Nejdå, jag har beställt en T6:a :D
Trevligt! :D Samma som jag valde. Har inte haft turen att provköra S60 med T6 än, bara kört D5:an. Blir det någon skillnad tro? :)
av swedala
Robertson skrev:
swedala skrev:Nejdå, jag har beställt en T6:a :D
Trevligt! :D Samma som jag valde. Har inte haft turen att provköra S60 med T6 än, bara kört D5:an. Blir det någon skillnad tro? :)
Jag har provkört både D5:an och T6.
Du kommer märka skillnaden direkt, T6 var bättre än jag hade förväntat mig.
T6 är även bra på låga varvtal och du får ett jäkla gott backspinn ljud efter att du har pressat motorn så-in-i-helvete och sedan bromsar in bilen kraftigt ;;-O

Dock var jag lite klantig när jag testkörde T6, jag missade att prova den i sportläge :cry:
Alla jag har pratat med säger att det är en stor skillnad på vanligt läge och sportläge, detta grämer mig mycket då jag inte har testat detta! :-(O)
av Heddy
Går också i väntans tider här, såg att min bil tillverkades igår och berkänkad leverans är v.43. Jag verkar dock vara ensam om att beställt 2.0T, plånboken sa helt enkelt nej till T6an. Någon som kört 2.0T och kan berätta om hur den är?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]