Derank skrev:Har inte läst hela tråden och jag antar att verkstaden bytt bränsletryckregulatorn ochså när de bytte spridarna, men jag ställer frågan iaf, är den bytt? spridare, regulator och pump, det bör vara där felet ligger
Nej, de bytte bara spridarna, alla fyra! De bytte också tändstiften när de ändå höll på, det var min idé.
Det var först efter att spridare och tändstift byttes som den började hacka. Men den började några månader efter att hacka så det behöver inte betyda att det har med spridarbytet att göra. När de kollade bilen sade de att spridare och bränslepump fungerar som de skall.
Jag sade att felet går bort om man drar på uppför en backe (då, inte längre). Reparatören provkörde bilen när den ryckte och han sade att rycken gick bort när han drog på ordentlig. Nästa gång drog han på ännu mer och fick då ett felmeddelande samt att bilen gick ner på "limp-läge" eller vad det nu heter. Efter att han startat om bilen gick den som vanligt igen, som också jag upplevde ibland när den började hacka. Felmeddelandet handlade om tändningsfel. Han sade att felmeddelandet handlade om något som jag inte hörde. Det jag hörde var att tändstiftsbrunnen kan vara vattenfylld. Men ingen brunn var vattenfylld.
En fråga:
Vilket felmeddelande har vattenfylld tändstiftsbrunn på sin lista?
Jag vill veta det så jag kan se övriga möjliga fel.
Det är besvärligt med intermittenta fel. Reparatören tyckte det var bäst att köra tills jag får ett felmeddelande som ligger kvar efter omstart. Han menade att en felsökning annars kan bli dyrare än reparationen. Nu är jag där med ett felmeddelande som inte försvinner när jag startar om bilen och den rycker hela tiden eller "går på tre burkar". Det är därför jag beställt tid till verkstad nu.