Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60761
Robban12 du upplever inga konstigheter med trimmet? Ryck i motor eller att övergång mellan el till motor eller vise versa har blivit sämre? Har det även blivit mer pulver i hybridläge? Några nackdelar som du märkt? Är även växlingarna omprogramerade? Du ångrar inte att du inte gick på stage 1?
av Robban12
S60761 skrev:Robban12 du upplever inga konstigheter med trimmet? Ryck i motor eller att övergång mellan el till motor eller vise versa har blivit sämre? Har det även blivit mer pulver i hybridläge? Några nackdelar som du märkt? Är även växlingarna omprogramerade? Du ångrar inte att du inte gick på stage 1?

Bilen går helt magiskt bra, du märker absolut ingen försämring på något. Hela bilen är ju konfigurerad efter den här drivlinan och jag var först i världen att trimma en V60 D5 Twin Engine hos RICA, bilmodellen lanserades i våras och det är ingen som är så tokig som jag som trimmade bilen efter 100mil :)

Hur som helst, Rica trodde det var exakt samma grejer i V60 D6 TE men det visa sig att det inte fungerade så det tog in en lika dan bil som jag har ( V60 D5 TE ) det gjorde ett trim till bilen några dagar senare men under tiden fick jag steg 1 att köra med vilket fungerar bra. När steg 2 kom så var det noga beprövat i en DYNO som det kalla det, tror det är en testbänk för bilar. Det gjordes i Holland och dom känns verkligen seriösa och det känns som det gör bra produkter.

PS: Det var några komponenter för insprutningen som hade förnyats i D5 TE som det sa
av Robban12
Zanders skrev:Jösses, det skjuter på bra!

Det går som inte att klaga på. Det blev som en helt annan bil, motorn känns helt oansträngd och betydligt starkare när jag drar släp.
av Robban12
Har mätt upp laddtrycket nu. Standard V60 D5 TE 1,4Bar RICA Steg 2 laddar över 2,0bar, bilen fortsätter mata på öven fast mätaren är i botten. Så att den laddar över 2,0bar är jag ganska säker på.
av Robban12
I kväll var det lite rejs på en vägsträcka. Det var en Golf GTI-15, Seat Leon Cupra-16, Golf R-14, Bmw 335ix -15
Kan meddela att jag körde ifrån alla utom Golf R som körde om mig efter 85km/h Dom andra hade inte ens chans upp till 160km/h då man var tvungen att bromsa in.

Det var riktigt kul att se vad Volvo V60 TE 345Hk 740nm levererade.
Användarvisningsbild
av Derank
Robban12 skrev:
S60761 skrev:Robban12 du upplever inga konstigheter med trimmet? Ryck i motor eller att övergång mellan el till motor eller vise versa har blivit sämre? Har det även blivit mer pulver i hybridläge? Några nackdelar som du märkt? Är även växlingarna omprogramerade? Du ångrar inte att du inte gick på stage 1?

Bilen går helt magiskt bra, du märker absolut ingen försämring på något. Hela bilen är ju konfigurerad efter den här drivlinan och jag var först i världen att trimma en V60 D5 Twin Engine hos RICA, bilmodellen lanserades i våras och det är ingen som är så tokig som jag som trimmade bilen efter 100mil :)

Hur som helst, Rica trodde det var exakt samma grejer i V60 D6 TE men det visa sig att det inte fungerade så det tog in en lika dan bil som jag har ( V60 D5 TE ) det gjorde ett trim till bilen några dagar senare men under tiden fick jag steg 1 att köra med vilket fungerar bra. När steg 2 kom så var det noga beprövat i en DYNO som det kalla det, tror det är en testbänk för bilar. Det gjordes i Holland och dom känns verkligen seriösa och det känns som det gör bra produkter.

PS: Det var några komponenter för insprutningen som hade förnyats i D5 TE som det sa
Fan va grymt, önskade att jag tagit Rica till XC60in, hade velat haft deras 275/536 men orkade inet vänta så det fick bli 240/500 istället.
Nästa gång blir det en el/hybrid pga den stora trimpotentialen. Jag hade rullat 96mil med min då de sprättade ECUn :-))
av S60761
Trimmade min D5 TE med polestar. Riktigt schysst, inte bara med den extra effekten, men hur mycket bättre växellådan växlar. Supernöjd.

Ultimat borde vara att först skicka in polestar för att få växelprogrammeringen och sedan Rica för extra effekt.

Men kan absolut rekommendera polestar!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?