S60761 skrev:Robban12 du upplever inga konstigheter med trimmet? Ryck i motor eller att övergång mellan el till motor eller vise versa har blivit sämre? Har det även blivit mer pulver i hybridläge? Några nackdelar som du märkt? Är även växlingarna omprogramerade? Du ångrar inte att du inte gick på stage 1?
Bilen går helt magiskt bra, du märker absolut ingen försämring på något. Hela bilen är ju konfigurerad efter den här drivlinan och jag var först i världen att trimma en V60 D5 Twin Engine hos RICA, bilmodellen lanserades i våras och det är ingen som är så tokig som jag som trimmade bilen efter 100mil :)
Hur som helst, Rica trodde det var exakt samma grejer i V60 D6 TE men det visa sig att det inte fungerade så det tog in en lika dan bil som jag har ( V60 D5 TE ) det gjorde ett trim till bilen några dagar senare men under tiden fick jag steg 1 att köra med vilket fungerar bra. När steg 2 kom så var det noga beprövat i en DYNO som det kalla det, tror det är en testbänk för bilar. Det gjordes i Holland och dom känns verkligen seriösa och det känns som det gör bra produkter.
PS: Det var några komponenter för insprutningen som hade förnyats i D5 TE som det sa