Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
JimmyK skrev:
Funk skrev:Skillnaden på turbosidan är att D4 har ett litet aggregat med variabel turbogeometri och ett större med fast. D5 har variabel turbogeometri på båda aggregaten.

/Thomas
tack för denna info, är det något mer än turbon som skiljer mellan d4 och d5 Vea?
Här finns lite mer att läsa, dock inte dagsfärskt så vissa saker kan ju ha ändrats
http://forums.swedespeed.com/showthread ... chitecture
Användarvisningsbild
av joel80
fjohan82 skrev:Sitter och bygger lite olika V60, men den nya Bygg din Volvo på hemsidan är ju totalt värdelös. Ibland går det inte att ändra vyer och ibland när man klickar upp info om något tillbehör går rutan inte att stänga ner. Då blir det att börja om igen. Hoppas inte Volvo börjar släppa bilar som är lika halvfärdiga som denna. Verkar för övrigt finnas diverse faktafel också...
Det är väl lite defenitionen av en Beta vilket nya Bygg din Volvo är. Köper du en prototyp på en ny modell kan du nog förvänta dig lite småfel också... Skillnaden är att det inte kostar nått att prova den nya betan.
Vill du inte riskera lite buggar kanske du inte ska klicka på länkar där det står "beta". Den gamla stabila finns ju kvar...
av Linqid
fjohan82 skrev:Sitter och bygger lite olika V60, men den nya Bygg din Volvo på hemsidan är ju totalt värdelös. Ibland går det inte att ändra vyer och ibland när man klickar upp info om något tillbehör går rutan inte att stänga ner. Då blir det att börja om igen. Hoppas inte Volvo börjar släppa bilar som är lika halvfärdiga som denna. Verkar för övrigt finnas diverse faktafel också...
En beta är ju alltid en beta..
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]