Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
3008 bilar före, och 7 veckor kvar.
Specen blev detta:
XC60 T5 Summum automat, Business Edition Pro, Driver Support paket, Klimatpaket med VOC, Lastpaket
Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms
Aluhjul"ZEPHYRUS",235/60 R18
BLIS-kamera för döda vinkeln
COVER
DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Driver Alert system
EXTERIÖRT STYLING PAKET
Elmanövrerad baklucka
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmda spolarmunstycken
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner
INTERIÖRPAKET KUPÉ OCH LASTRUM
Innerbackspegel m.aut.avbländning och kompass
KÅPA SIDOBACKSPEGEL NYMONT

MARKET ADAPTION
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Panoramaglastak/Taklucka i glas, elmanövrerad
Park Assist Camera
Parkeringshjälp fram och bak
Parkeringsvärmare m.tidur/Tidursfunkt.för diesel
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
Sensus Connect Premium Sound, 7"
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG
Subwoofer, 2X130 W
Volvo On Call-nöd-/assistanssystem
Växlingspaddlar

Bara att vänta nu då...:)
av mangeV70
Känns som en riktigt nice spec. Det är ju alltid gött att se fram emot leverans även om det är drygt att vänta...
av ansjo
mangeV70 skrev:Känns som en riktigt nice spec. Det är ju alltid gött att se fram emot leverans även om det är drygt att vänta...
Precis, en skön känsla trots att man får vänta som ett barn på julafton :lol: ...
av ansjo
Idag hoppade bilen till steg 2, och leverans v.6 istället för v7. Nästan lite tråkigt att vi är på semester då, men å andra sidan får återförsäljaren tid på sigg att fixa iordning den:).
Användarvisningsbild
av EjS
ansjo skrev:Idag hoppade bilen till steg 2, och leverans v.6 istället för v7. Nästan lite tråkigt att vi är på semester då, men å andra sidan får återförsäljaren tid på sigg att fixa iordning den:).
Väntan är nästan det bästa !

Tänk på hur bra det blir denna gången att åka HEM från semester.

Lycka till.
av ansjo
EjS skrev:
ansjo skrev:Idag hoppade bilen till steg 2, och leverans v.6 istället för v7. Nästan lite tråkigt att vi är på semester då, men å andra sidan får återförsäljaren tid på sigg att fixa iordning den:).
Väntan är nästan det bästa !

Tänk på hur bra det blir denna gången att åka HEM från semester.

Lycka till.
Visst är det, och tack :-)-)
av ansjo
Lite uppdatering. Att man inte kunde ta kösystemet på "min volvo" på för stort allvar visste jag, men att det kunde vara så fel på siffrorna anade jag inte.
Nu står det att jag har köplats 2241 och 3 veckor kvar till leverans (beräknad v6). Var inne hos min ÅF idag, och enligt honom så levereras bilen den 22/1 till dem.
Så när jag kommer hem från semestern är bilen färdig, så slipper både ÅF och jag stressa fram någon datum innan vi åker :). Jäkligt nöjd :lol: !
av erikaeger
ansjo skrev:Lite uppdatering. Att man inte kunde ta kösystemet på "min volvo" på för stort allvar visste jag, men att det kunde vara så fel på siffrorna anade jag inte.
Nu står det att jag har köplats 2241 och 3 veckor kvar till leverans (beräknad v6). Var inne hos min ÅF idag, och enligt honom så levereras bilen den 22/1 till dem.
Så när jag kommer hem från semestern är bilen färdig, så slipper både ÅF och jag stressa fram någon datum innan vi åker :). Jäkligt nöjd :lol: !
Fick idag också veta vilket datum när min bil anländer ÅF (20e), men hur lång tid sa din ÅF att dom behövde på sig för att göra den leveransklar? :)
Eller är det så att du inte kan hämta den förrän veckan efter oavsett?
av ansjo
Jag kunde nog få den i slutet på veckan om jag ville, men eftersom vi åker iväg en månad kändes det lite onödigt att plocka ut den :D .
När skulle du ha fått din annars och hur lång tid behöver ÅF att göra iordning den?
av erikaeger
ansjo skrev:Jag kunde nog få den i slutet på veckan om jag ville, men eftersom vi åker iväg en månad kändes det lite onödigt att plocka ut den :D .
När skulle du ha fått din annars och hur lång tid behöver ÅF att göra iordning den?
Då förstår jag! :)

Min är enligt plan, står leverans V.5 på MinVolvo samt 3v kvar till leverans, så det stämmer ju...
Men dom sa att 5 arbetsdagar är vad dom behöver, vilket är lite drygt om dom får den på tisdagen V.4 och sen inte kan leverera den innan/på helgen - nu räknar jag fortfarande veckor och dagar men när det blir så nära sen så kommer man nog börja räkna timmar :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]