Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
robeks skrev:Nu har det dyktupp en hel hög nya appar !!! Synd att datorn är så seg bara :roll:
Precis annars hade man kanske använt systemet nu får man bara tokspel. Förstår inte hur man kan släppa ett sådant system idag.
av rakz
Rillee skrev:Precis annars hade man kanske använt systemet nu får man bara tokspel. Förstår inte hur man kan släppa ett sådant system idag.
Är det så illa? Kollar man youtube-videos så verkar det ju flyta rätt ok, har själv bara testat lite snabbt på en demo-bil.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kanske är min mobil som suger. Får låna en iphone 6 eller koppla upp via wifi hemma och se om det går snabbare.
av MrAnderzon
Rillee skrev:Kanske är min mobil som suger. Får låna en iphone 6 eller koppla upp via wifi hemma och se om det går snabbare.
Har ju bara provat med sim-kortet i handskfacket men använder ALDRIG apparna då det är segt som sirap. ...
Användarvisningsbild
av Kite
Tröttnade rätt fort på apparna jag med när det gick så segt. Mobilen + blåtand löser mina behov till bilen.
Användarvisningsbild
av PaNi
Efter snart ett år i app-bil kan jag inget annat än konstatera att apparna är en besvikelse. Först och främst är det ett bedrövligt slött system. Men också själva idén; vem kollar väderprognosen när man kör bil? De sällsynta gångerna jag känner det behovet har jag SMHI-appen i telefonen. Den är rapp och alltid uppdaterad.
Ytterligare en anledning att inte använda apparna, åtminstone inte via ett SIM i handskfacket är att det stör OnCall-funktionaliteten. Med ett privat SIM i handskfacket tar det SIM:et över modemet från VOC (finns bara ett 3G-modem i bilen, och VOC får kommunicera via ditt privata SIM. Logiken för att få det att fungera är inte riktigt robust, många nya felfall introduceras när du stoppar i ditt SIM (exempelvis kan saldot på kontantkortet vara noll, då blir det stopp även på VOC).

Den enda appen som jag använt några få gånger är Glypse, det är en rätt kul grej. Men segt är det, och Glympse finns ju även som app i telefonen.
av rakz
Kanske lite OT, men hur snabbt upplever ni resten av systemet om man undviker apparna? Typ byta radiostation/ljudkälla eller att ändra någon inställning för bilen - är det också segt?

Funderar fortfarande på att beställa en ny V60 =)
Användarvisningsbild
av mange69
rakz skrev:Kanske lite OT, men hur snabbt upplever ni resten av systemet om man undviker apparna? Typ byta radiostation/ljudkälla eller att ändra någon inställning för bilen - är det också segt?

Funderar fortfarande på att beställa en ny V60 =)
Nej! Inget jag stör mig iaf.
Användarvisningsbild
av leiwi
Nej sådant fungerar ju väldigt rappt och bra, och jag har inte upplevt "apparna" som så där väldigt sega heller dom gånger jag använt dom .

Vet inte om det är olika för olika operatörer jag har Telia i bilen :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]