Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
valln skrev:Går det att få en sammanfattning i skillnaden mellan XC60 och V60CC ex. användningsområde och mekanik?
Det är nog lättare att hitta skillnader än likheter. Det enda de har gemensamt är ju sexan och nollan i modellnamnet. typ..

/Martin
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
volvobrasse skrev:
MångaVOLVO skrev:Nej för hundan. Ser gräsligt ut. En så fin låg bil som V60 blir helt fel med styltor.
Äntligen någon som håller med mig!!! Jag började undra om jag tappat fattningen. Men jag tycker samma sak. Vissa karosser passar sig inte som CC helt enkelt. Exempelvis, såg en v70 med sportchassi. Den ser ut som ett paket Lätta utan stötdämpare. Som bara rasat ihop.
Ja för tusan :) En sån bil som V60 har ju en perfekt komfort. Varför finns behov att ändra något med den? Jag har original 17 tums hjul och normal profil på däcken (original) det är jag helt nöjd med. Enda jag kommer på är att bilen skulle bli lättare att kliva in och ur i med styltpaketen :!:
av Sharkbait
Vento skrev:Bild

Blir roligt att få se alla dessa kommande modeller!

Försvinner XC70 till att bli V90CC ... :???: ... skall det också bli en "livsstilsmodell" .... suck
Användarvisningsbild
av Snacksalig
MångaVOLVO skrev:
volvobrasse skrev:
MångaVOLVO skrev:Nej för hundan. Ser gräsligt ut. En så fin låg bil som V60 blir helt fel med styltor.
Äntligen någon som håller med mig!!! Jag började undra om jag tappat fattningen. Men jag tycker samma sak. Vissa karosser passar sig inte som CC helt enkelt. Exempelvis, såg en v70 med sportchassi. Den ser ut som ett paket Lätta utan stötdämpare. Som bara rasat ihop.
Ja för tusan :) En sån bil som V60 har ju en perfekt komfort. Varför finns behov att ändra något med den? Jag har original 17 tums hjul och normal profil på däcken (original) det är jag helt nöjd med. Enda jag kommer på är att bilen skulle bli lättare att kliva in och ur i med styltpaketen :!:
Vi har nog väldigt olika uppfattning om komfort... :)
av Lövet
Snacksalig skrev:Vanliga V60 har markfrigång som en go-cart
Vad kör du på för vägar? Ingen av mina V60is har haft problem med markfrigång och det inkluderar grusväg av modell usel till sommarstuga.
av Vento
Sharkbait skrev:
Vento skrev:Bild

Blir roligt att få se alla dessa kommande modeller!

Försvinner XC70 till att bli V90CC ... :???: ... skall det också bli en "livsstilsmodell" .... suck
Verkar inte bättre!

Men xc40 som kommer är enligt mitt tycke väldigt vacker!
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Lövet skrev:
Snacksalig skrev:Vanliga V60 har markfrigång som en go-cart
Vad kör du på för vägar? Ingen av mina V60is har haft problem med markfrigång och det inkluderar grusväg av modell usel till sommarstuga.
Det är ju alltid svårt att beskriva hur vägar är beskaffade, men det är inte ovanligt att vi ger oss ut på skogsvägar som får min V70 att släpa underredet i gräsanden i mitten av vägen.
Ett aktivt fritidsliv med många rekningar i skog och mark ger många chanser att testa markfrigången.
av Amli
Det betyder ju inte att V60 är låg som om det vore ett faktum. Den är för låg för ditt bruk av bil.
av Sharkbait
Vento skrev:
Sharkbait skrev:
Verkar inte bättre!

Illa värre !!

XC40 kommer väl se lika mysko ut som Audi Q3 gör.
av Linqid
Sharkbait skrev:
Vento skrev:
Sharkbait skrev:
Verkar inte bättre!

Illa värre !!

XC40 kommer väl se lika mysko ut som Audi Q3 gör.
XC70 försvinner inte, men byter namn. Samtliga bilar baserade på befintlig kaross men med XC-stuk ska framöver heta Cross Country. XC-prefixet förbehålls till SUV:ar, ex XC60/XC90. När man pratar om XC40 pratar man alltså inte om en ersättare till V40 CC, utan en till modell.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett