Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som sagt, kan någon ge lite råd ang. servon :) Är det verkligen så stor skillnad motför standardservon? Jag menar så att man i efterhand skulle tycka att standardservon känns trög när man svänger i jämförelse med hastighetsberoende servon? Säljaren på Volvo menar att det är helt onödig funktion.

Repeterar den igen, för jag vill verkligen ha ett ok svar på denna fråga. Har liksom inte fattat skillnaden mer än att bilen känns stabilare i högre hastigheter.
fyrahjul skrev:Som sagt, kan någon ge lite råd ang. servon :) Är det verkligen så stor skillnad motför standardservon? Jag menar så att man i efterhand skulle tycka att standardservon känns trög när man svänger i jämförelse med hastighetsberoende servon? Säljaren på Volvo menar att det är helt onödig funktion.

Repeterar den igen, för jag vill verkligen ha ett ok svar på denna fråga. Har liksom inte fattat skillnaden mer än att bilen känns stabilare i högre hastigheter.
Jag tar det igen. Provkör :)
Rudolfs skrev:
fyrahjul skrev:Som sagt, kan någon ge lite råd ang. servon :) Är det verkligen så stor skillnad motför standardservon? Jag menar så att man i efterhand skulle tycka att standardservon känns trög när man svänger i jämförelse med hastighetsberoende servon? Säljaren på Volvo menar att det är helt onödig funktion.

Problemet är att ÅF har maaaaaasssa v60:s, ingen av dem har detta :)
fyrahjul skrev:
Rudolfs skrev:

Problemet är att ÅF har maaaaaasssa v60:s, ingen av dem har detta :)
Provkör en utan, Tycker du att den verkar jobbig o köra, ta då den extra servon :P
Jag tar det igen. Provkör :)[/quote]

Problemet är att ÅF har maaaaaasssa v60:s, ingen av dem har detta :)[/quote]

Provkör en utan, Tycker du att den verkar jobbig o köra, ta då den extra servon :P[/quote]

Hehe, ja skulle en bil för över 300 000 vara jobbig att köra, dvs trögstyrd skulle jag aldrig lägga ut dom pengarna :) Men däremot uppskattar jag fjäderlätt styrning. Nuvarande V70:n känns som en jävla traktor att styra omkring med. Jag har provat en D4:a utan hastighetsberoende servo, den var lättare än min V70. Men jag ser det som ett plus med "ännu lättare" naturligtvis. Men vissa säger sig inte känna skillnaden, medans andra menar att som aldrig skulle välja en bil utan denna servo :)
fyrahjul skrev:Jag tar det igen. Provkör :)
Problemet är att ÅF har maaaaaasssa v60:s, ingen av dem har detta :)[/quote]

Provkör en utan, Tycker du att den verkar jobbig o köra, ta då den extra servon :P[/quote]

Hehe, ja skulle en bil för över 300 000 vara jobbig att köra, dvs trögstyrd skulle jag aldrig lägga ut dom pengarna :) Men däremot uppskattar jag fjäderlätt styrning. Nuvarande V70:n känns som en jävla traktor att styra omkring med. Jag har provat en D4:a utan hastighetsberoende servo, den var lättare än min V70. Men jag ser det som ett plus med "ännu lättare" naturligtvis. Men vissa säger sig inte känna skillnaden, medans andra menar att som aldrig skulle välja en bil utan denna servo :)[/quote]

men det finns ingen annan bil inne med den styrningen då? så får du känna på den, annars sök upp en beggad i närheten o åka o provkör :)
En annan fråga ang Driver support. När bilen saktar in ex i förhållande till avstånd, hur hårt är det, är det beroende på hastighet? Detta samt inbromsningar, hur fungerar det på hal väg? Kan det inte bli lite farligt då bilen saktar ner själv på halt väglag? :)

Har liksom en syn över att en del av dessa funktioner fungerar så där... Som ex på denna film : https://www.youtube.com/watch?v=w2pwxv8rFkU
Vet inte om den där filmen är så verklighetstrogen, det är svårt att provocera systemet men när man minst väntar det så hoppar de in.

Om du menar hur hårt den bromsar när du kommer ifatt en bil så beror det ju på hur stor hastighetsskilnad det är såklart men den gör det bra tycker jag, en Toyota avensis är betydligt sämre men det är den enda referens jag har.
Fredrik
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]