Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 2012 S60 med Premium Sound och jag märkte av små pauser lite titt som tätt. Visade sig att spotify buffrar väldigt mycke data och det klarade inte mitt minneskort av. Så jag tog ut kortet och installerade spotify på telefonens minne och efter de funkar det perfekt.
Zanders skrev:Tror jag väcker den här tråden lite grann. Är det någon som känner att hen har en riktigt bra inställning på EQn? Har suttit och lekt lite men jag blir inte riktigt nöjd.
Sedan leveransen i veckan har jag också lekt lite grann, men jag tycker jag har fått till det skapligt för den musiken jag lyssnar på (radiohits, Michael Jackson, Dire Straits osv). Sedan har väl alla olika uppfattning om vad som låter bra och inte...

- Basen har jag kvar på 0
- Diskanten har jag ökat ganska mycket, cirka 70%
- I EQ har jag dragit ner de lägsta frekvenserna lite grann (cirka 10%) och höjt mellanregistret lite grann (cirka 20%)
- Jag har även sänkt surrond-effekten med 40% ungefär.

Detta funkar nog inte för all musik men det är mitt utgångsläge i alla fall. I min förra bil tog det mig mer än 4 månader att ratta in inställningarna så att jag blev nöjd och jag förväntar mig att det tar minst så lång tid även denna gång.

Jag kan väl tillägga att jag har gjort detta med bluetooth-streaming och CD-skivor. Att radion låter långt ifrån top notch gör mig inte så mycket...
Zanders skrev:
XC90_Executive skrev:Lägsta basen, dvs 60Hz, ska ner nått eller några steg. Höj 200 ett steg, 1k två steg, 3k tre steg, 12k ett steg.
Hur har du surround, bas och diskant? Surround avstängt?
Kan ni lägga upp lite bilder på inställningarna? , skulle va enkelt för oss tondöva å testa med era inställningar.
Ronne skrev:
Zanders skrev:
XC90_Executive skrev:Lägsta basen, dvs 60Hz, ska ner nått eller några steg. Höj 200 ett steg, 1k två steg, 3k tre steg, 12k ett steg.
Hur har du surround, bas och diskant? Surround avstängt?
Kan ni lägga upp lite bilder på inställningarna? , skulle va enkelt för oss tondöva å testa med era inställningar.
Precis! :-)-) :D
simonhalmstad skrev:Håller med din beskrivning fullt Droopy! Blev också MYCKET besviken över Harman Kardan. Ingen som helst tryck i högtalarna och maxvolymen är ett skämt! Högsta volymen låter inte ens speciellt högt, jämfört med tidigare system, det är precis som att dom sänker maxvolymen på högtalarna för att det inte ska börja bumla. Har provkört både S80 MY15 & XC70 MY15. Och ljudet låter verkligen inte premium.
Håller med. Absolut rent ljud men saknar helt bas - och höjer jag basen lite börjar det skorra fruktansvärt från högra dörrhögtalaren i vissa låtar.

Körde en helt vanlig dödlig V70 Momentum häromdagen och helt ärligt tyckte jag det var betydligt trevliga ljud där då det blev lite bas.

Kan man installera en egen sub på S60 eller är systemet helt slutet?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja