Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Visst. Inget system är helt ofelbart. Men tillförlitligheten hos RSIn i min bil är mycket hög, i alla fall om man ser till att hålla rent på den del av rutan som kameran tittar genom.
av agb007
andersuw skrev:
agb007 skrev:Tror inte det är säkerhetsskäl det är lagkrav i vissa länder att navigation inte får visa hastighet. Frankrike har jag för mig var drivande i detta. Det är anledningen att Volvo tog bort det.
Det tror jag inte, särskilt som Volvos RSI visar hastighet (med hjälp av kamera snarare än navigator) och gör det överallt, även i Frankrike. Vad det finns förbud mot i vissa länder, däribland Frankrike, är fartkameravarning. Därför fungerar fartkameravarningen i Volvos navigatorer bara i de länder där den är tillåten. Vill man ha fartkameravarning i andra länder får man mata in kamerorna som egna POIer. Data för fartkameravarning säljes, helt lagligen, via exempelvis den här sajten:

http://www.scdb.info/

Att använda informationen i exempelvis Frankrike är däremot olagligt.

Du har helt rätt!
Mitt misstag, fartkamervarning var det. Kom ihåg att det var något.

agron
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag installerade pois för vägbulor i gpx format och det funkade fint förutom att det blev ingen vägbula på kartan trots att bildfilen fanns.
Nu ska jag leta efter pois för rådjur och vildsvin ,kan va smidigt att ser var dem finns så man inte kör på dem. :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Magnus-B skrev:Jag installerade pois för vägbulor i gpx format och det funkade fint förutom att det blev ingen vägbula på kartan trots att bildfilen fanns.
Nu ska jag leta efter pois för rådjur och vildsvin ,kan va smidigt att ser var dem finns så man inte kör på dem. :-)
:-D
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Vi kan lägga in dem till dig med Ebbevonvolvo.

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]