Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ronne skrev:
volvobrasse skrev:Någon som vet när registreringsnummer och Vin-nummer kommer till? Ser man det överhuvudtaget innan man får bilen?
Fick nyss ett sms med vin å regnummer och koden till voc.

Inte ett knyst från säljaren men jag har sett att det står en Electric silver s60 r-design med spoiler utanför handlaren sen i Söndags.

Det borde vara nära nu.... :mrgreen:
Sms från ÅF med VOC koden?
av Rudolfs
Jupp, det var den vi båda fick idag :)
av spuzz
Har hjälpt föga att ligga på min ÅF. Tre veckor sen den ändrade status om att den transporteras från Gent men den har inte dykt upp än. De kollade senast idag och ingen bil. Bommar leveransslotten på tors/fre nästa vecka om inte bilen anländer imorgon. Får leva med att köra vår V60 kors och tvärs över landet i jul. Resan hade varit så mycket roligare annars!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
spuzz skrev:Har hjälpt föga att ligga på min ÅF. Tre veckor sen den ändrade status om att den transporteras från Gent men den har inte dykt upp än. De kollade senast idag och ingen bil. Bommar leveransslotten på tors/fre nästa vecka om inte bilen anländer imorgon. Får leva med att köra vår V60 kors och tvärs över landet i jul. Resan hade varit så mycket roligare annars!
Skumt, tre veckor leveranstid från fabrik till Åf??? Låter ju helt sjukt. Nu vet jag dock inte normal levtid på mellan dom men min ÅF säger att han får min bil nästa vecka 19:e, bilen stod som färdigbyggd igår. Det är i och för sig från Torslanda.

Någon som vet själva processen hur och i vilken omfattning som transporterar iväg bilarna mot ÅF? Är det schematiskt oavsett antalet eller hur fungerar det? För jag kan ju anta att vissa väldigt små handlare inte får leverans med en fullpackad lastbil med släp. Eller står dom och väntar i Torslanda på att få full bil innan dom åker?:)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MrAnderzon skrev:Tog två v. för mig från att det ändrades från "din bil är byggd" tills den kom till ÅF....bor ca 6 mil från Torslanda...
LOL! Två veckor?? Men du fick den enligt leveranstiden på veckan utsatt?
av spuzz
volvobrasse skrev:
spuzz skrev:Har hjälpt föga att ligga på min ÅF. Tre veckor sen den ändrade status om att den transporteras från Gent men den har inte dykt upp än. De kollade senast idag och ingen bil. Bommar leveransslotten på tors/fre nästa vecka om inte bilen anländer imorgon. Får leva med att köra vår V60 kors och tvärs över landet i jul. Resan hade varit så mycket roligare annars!
Skumt, tre veckor leveranstid från fabrik till Åf??? Låter ju helt sjukt. Nu vet jag dock inte normal levtid på mellan dom men min ÅF säger att han får min bil nästa vecka 19:e, bilen stod som färdigbyggd igår. Det är i och för sig från Torslanda.

Någon som vet själva processen hur och i vilken omfattning som transporterar iväg bilarna mot ÅF? Är det schematiskt oavsett antalet eller hur fungerar det? För jag kan ju anta att vissa väldigt små handlare inte får leverans med en fullpackad lastbil med släp. Eller står dom och väntar i Torslanda på att få full bil innan dom åker?:)
Tyvärr! Blev klar den 21a men den lyser med sin frånvaro! :-(
Användarvisningsbild
av volvobrasse
spuzz skrev:
volvobrasse skrev:

Tyvärr! Blev klar den 21a men den lyser med sin frånvaro! :-(
Du menar din har stått på Torslanda i nästan 3 v???
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 203
Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]