Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TureMagnusson
Ja, från början fick jag 18 veckors väntan, till v. 7. Nu står det v. 4 men kanske får jag den ännu tidigare när de redan börjar stansa ut plåten och banka på den för att forma en bil.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MrAnderzon skrev:Vin.nr kom ngr dagar innan leverans men reg.nr kom efter leverans...fick reda på det när ÅF ringde om leveransdag.
Ok! Du menar lev till ÅF eller från ÅF till dig?
Användarvisningsbild
av Kite
För mig kom vinnummer o regnummer efter att jag hämtat bilen, tror det är åf som matar in det så är nog rätt olika från fall till fall
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kite skrev:För mig kom vinnummer o regnummer efter att jag hämtat bilen, tror det är åf som matar in det så är nog rätt olika från fall till fall
Ok!

Sedan undrar jag: vad gör dom egentligen med bilarna hos ÅF innan den går ut till kund, alltså förutom skruvar på saker som finns i beställningen? Rekondar dom bilen också?
Användarvisningsbild
av leiwi
VIN nummer åsätts bilen när karossen är tillverkad VIN nr 6 sista siffror är ju chassinummret och dom inledande siffrorna (motor ,vxl mm)för att till viss del speca fordonet vid montering.

bilarna är förregistrerade ock ÅF trycker "på knappen"
av Ronne
volvobrasse skrev:Någon som vet när registreringsnummer och Vin-nummer kommer till? Ser man det överhuvudtaget innan man får bilen?
Fick nyss ett sms med vin å regnummer och koden till voc.

Inte ett knyst från säljaren men jag har sett att det står en Electric silver s60 r-design med spoiler utanför handlaren sen i Söndags.

Det borde vara nära nu.... :mrgreen:
av Rudolfs
Samna för mig idag :) hämta på lördag :)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 203
Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]