Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
LazerHawke skrev:Måste vara 1v till transporten anländer med bilen till handlarn vilket är 11/12 som jag fick reda på att dom skulle få den
Hmm fast enligt en del andra så ska väl beräknad leveransvecka vara den vecka du faktiskt ska få bilen levererad, dvs till kund?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
volvobrasse skrev:
LazerHawke skrev:Måste vara 1v till transporten anländer med bilen till handlarn vilket är 11/12 som jag fick reda på att dom skulle få den
Hmm fast enligt en del andra så ska väl beräknad leveransvecka vara den vecka du faktiskt ska få bilen levererad, dvs till kund?
Kan va så, nu hade den hoppat tillbaka till 2v
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ok då har jag fått ett datum för leverans från ÅF. Postar det här då en del vill veta ca process.

Beställde bilen 25 oktober, fick först leverans i april 2015 (!) Detta ändrades dock till v. 2 för at senare ändras till
v.1, dvs 13 veckors leveranstid. Fick i dag beskedet om att den kommer till ÅF 19:dec och att om det datumet stämmer hela vägen så kunde dom leverera bilen till mig 23 dec. Vilket i så fall innebär ca 1 vecka tidigare.

Verkar som sagt som om dom flesta får en vecka tidigare leverans i snitt.
Användarvisningsbild
av sony
D4 AWD i sin rätta miljö 8) Fick den igår ca en vecka försenad
Bilagor
image.jpg
image.jpg (514.65 KiB) Visad 399 gånger
av TureMagnusson
Idag har statusen för min bil övergått från "Orderlagd" till 1:a steget i produktionen. Det står fortfarande att det är 7 veckor kvar och att jag ska få den v. 5

Kul att det börjar röra på sig! :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TureMagnusson skrev:Idag har statusen för min bil övergått från "Orderlagd" till 1:a steget i produktionen. Det står fortfarande att det är 7 veckor kvar och att jag ska få den v. 5

Kul att det börjar röra på sig! :)
Gratulerar :) Jobbigt väntan. Nästa gång kommer jag definitivt handla något som ger snabbare leverans :) Men å andra sidan är jag den typen som sliter upp julklapparna på julafton :)
av ansjo
Beställde min XC60 T5 i början av förra veckan och bilen kom in på "min Volvo" i helgen. Leverans vecka 7 än så länge...
av AMKV60
Hej

Jag väntar lika otåligt som"volvobrasse"
men är det någon som vet vilken utrustning mm som monteras av ÅF när bilen kommit till honom ( som säkert kan försinka leveransen)av det jag beställt?

V60 D4 (181 hk) Miljöklassad
8-stegad Automat
Summum BE
Driver support-paket
Klimatpaket voc
477 Inscription Electric silver
Läder-klädsel Mörkgrå i Mörkgrå
interiör (K761)
Textilmattor 4 st för kupén
Sensus Navigation
12 volts eluttag i bagageutrymmet
Automatiskt avbländande