Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag beställde en S60 T5 i januari. Har inte sett så mycket skrivas om S60 (som byggs i Gent snarare än Torslanda) så jag tänkte uppdatera lite kring det.

- Beställning: 30 januari (v5)
- Inloggning till Min Volvo: 2 februari (v5), leverans: v12
- Leveransstatus 2: 14 februari (v7), leverans: v12
- Leveransstatus 3-5: 21 februari (v8), leverans v11
- Leveransstatus 6-7: 21 februari (v8), leverans v11
- Leveransstatus 8: 28 feb (v9), leverans v11 (säljare säger eventuellt v10)
- Uthämtning: 7 mars (v10)

* Edit: Åttonde steget inlagt.
* Edit2: Uthämtning
Senast redigerad av 2 johnse, redigerad totalt 0 gång.
Georgii: Min hamnade i status 8 den 28 feb och när jag åkte förbi Upplands Motor i Akalla i dag så stod bilen där i parkeringsburen med transportskyddsplasten på. Med andra ord tog det bara ett par dygn att få upp bilen från Gent.

För övrigt borde det finnas lagar som förbjuder den här typen av tortyr det innebär att behöva vänta till på onsdag med att hämta ut bilen när jag vet att den står där redan. :roll:
johnse skrev:Georgii: Min hamnade i status 8 den 28 feb och när jag åkte förbi Upplands Motor i Akalla i dag så stod bilen där i parkeringsburen med transportskyddsplasten på. Med andra ord tog det bara ett par dygn att få upp bilen från Gent.

För övrigt borde det finnas lagar som förbjuder den här typen av tortyr det innebär att behöva vänta till på onsdag med att hämta ut bilen när jag vet att den står där redan. :roll:

Leveransstopp pga av brist på bränslepump och ht-rör! Så vi får se när de återigen har delar:( två veckor har den iaf stått på bilia utan att de kan ge mig något som helst besked:( hoppas den är klar snart:)
Hej,
Jag har inte fått något Bilordernummer på min beställningslapp. Skulle logga in på volvocars det gick inte.
Försäljaren säger att det tar tid innan man får en. Det ska väl stå på kontraktet jag fick?
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
Solgardin bakdörrar

Det är något bakom dörrsidan och s[…]

Detektivarbete

Fjädern för huven? Minns inte riktigt hu[…]

Volvo V50 "Mr White"

Kom över en riktigt fin R-Design växelsp[…]