Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpin
Min V60 har nu minskat körsträckan vid fulladdat batteri till 45 km. Är det pga temperaturen eller tycker den att batteriet börjar bli slitet efter 4600 mil?
Användarvisningsbild
av joel80
Det bör nog vara kylan eller körstilen.. Min visar ibland också 45km när det är fullt.. För att veckan efter vara tillbaka på 50km. Verkar också ha att göra med hur man tömmer det.. Känslan är att jag får tillbaka det efter en eller två "tömmningar" så att säga.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Samma här (7000 mil, fjärde vintern) och tycker att brukar bli bättre till sommaren och sedan som vanligt igen efter service (midsommar). Fattar inte riktigt vad de gör vid service men förra året blev det väldigt tydligt

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Man får nog inte stirra sig blind på den där gissometern. :D
Vad man verkligen kommer för sträcka är ju inte riktigt samma sak... beroende på körstil, som inte mätaren verkar ta hänsyn till, i allafall inte under enstaka resor.
av Primus
Vill bara flika in att jag också då och då "bara" får 45 km. I helgen blev det för första gången bara 40 km. Men det verkar bara inträffa då och då och oftast vid kyla.
av superpin
Då vet jag att det inte är min bil som jäklas utan bara en normal egenskap, tack!

Apropå laddning, jag har laddningsschema påslaget hemma, uppehåll 17-24. Fungerar ok tills jag försöker tvinga igång laddning manuellt med appen, det har hittills lyckats en gång av fem. Lite för dålig utdelning kan jag tycka, fungerar det för någon annan av er?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har bara laddningsstoppet mellan 16:30-19:00 så hinner oftast inte ens tänka på det. Jag har slagit igång den manuellt via appen under den tiden ett par gånger. Tror inte jag haft problem med det. Får testa några gånger till i veckan och se hur det går. :)
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Testa lås upp, ta ur sladden, och sätt i den igen. Har för mig att den börjar ladda då trots schemat

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av Rebuz
Hej!

Har haft min D5 Twin Engine MY17(R-Design) sedan augusti och är väldigt nöjd än så länge.
Har det väldigt bra med ca. 21km till arbetet och har laddmöjlighet där, passar mig alltså utmärkt även om räckvidden på el är lite sämre nu på vintern såklart.

Nu till min fundering.
Är det någon som gett sig på att försöka ta bort den stora Twin Engine skylten I nederkant på bagageluckan och är den isåfall bara limmad som de andra eller sitter den med skruv från insidan?
Vill ha en liten renare/sportigare look tänkte jag.

//Rebuz
av hagerstrom
joel80 skrev:Jag har bara laddningsstoppet mellan 16:30-19:00 så hinner oftast inte ens tänka på det. Jag har slagit igång den manuellt via appen under den tiden ett par gånger. Tror inte jag haft problem med det. Får testa några gånger till i veckan och se hur det går. :)
superpin skrev:Då vet jag att det inte är min bil som jäklas utan bara en normal egenskap, tack!

Apropå laddning, jag har laddningsschema påslaget hemma, uppehåll 17-24. Fungerar ok tills jag försöker tvinga igång laddning manuellt med appen, det har hittills lyckats en gång av fem. Lite för dålig utdelning kan jag tycka, fungerar det för någon annan av er?
Någon som kan förklara fördelen med laddschema? utan schemat är ju bilen alltid "redo att åka", är det något med elpriset eller på grund av begränsande säkring?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 59

Nyligen servad med tändstift samt olja etc. D[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]