Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
danieljonzzon skrev:
Screenshot_2014-11-25-00-06-44.png
Nu hände det grejer :lol:
min med men ändå 3v kvar :p och notera inget VIN ännu ;)
av kmi
Så blev min bil byggd.
Tror de räknar 1v för transport samt 2v för klargöring.
Sist fik jag bilen 1,5 vecka efter den var klar på fabriken, idet jag icke hade något extra utrustning som handlar skulle montera.
Användarvisningsbild
av Strebern
volvobrasse skrev:
LazerHawke skrev:snackade med säljaren precis 11/12 beräknas den anlända dit sen behöver dom några dagar göra i ordning den :)
Frågan är hur kan dom veta det? Kan dom ringa Torslanda?:)
Dom kan se i sina system när den kommer.

Min handlare gick in på sin dator och kunde se exakt datum den skulle komma (en söndag i mitt fall)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Strebern skrev:Dom kan se i sina system när den kommer.

Min handlare gick in på sin dator och kunde se exakt datum den skulle komma (en söndag i mitt fall)
Aha ok då fattar jag.

När och ungefär i vilket nummer i kön började era bilar byggas?
av PeppeK
Såja...

Nu är bilen i Sverige och jag har bokat datum för hämtning.

Beställd 1/10
Enligt minvolvo.volvocars byggd 17/11
Faktiskt klar från fabrik 24/11
Levereras 6/12

Tycker det är riktigt bra ledtider men jag tror vi kan vara överens att minvolvo.volvocars sida är en rejäl höftning som skapar tunnhåriga grabbar..blir ju ett maniskt tittande på den sidan.

Enda tråkiga nu är ju att bilen levereras med vinterdäck :cry:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men kan lov att bilen inte är så dum trots att vinterdäcken är på! :wink: Jag har 18" centraleuropeiska friktionsdäck och den rullar givetvis inte lika bra som med 20" sommar men det är bra nära ändå! Trösten är ju iallafall att den drar mindre soppa med vinterhjulen :wink:

Grattis till ett bra val! :-)-)
av erikaeger
Hej,

Beställt en Volvo V60 D4 AWD AUT Ocean Race BE.
Fick idag bilen tillagd på Min Volvo, och det var inga roliga siffror att se...

Säljaren har pratat om februari, men följande står för tillfället:
6833 bilar för i kön - 21 Veckor till leverans (Beräknad till V.17).

Även hört från en annan säljare här i Göteborg att det är extremt långa ledtider på just Ocean Race-bilarna för att efterfrågan blivit högre än förväntat och att en detalj som OCR-fälgarna inte hinner produceras i rätt tid, vet inte om detta stämmer dock!

Känns som att man lagt en beställning på typ en Bentley eller nått sjukt exklusivt! =P
av Rudolfs
erikaeger skrev:Hej,

Även hört från en annan säljare här i Göteborg att det är extremt långa ledtider på just Ocean Race-bilarna för att efterfrågan blivit högre än förväntat och att en detalj som OCR-fälgarna inte hinner produceras i rätt tid, vet inte om detta stämmer dock!

Känns som att man lagt en beställning på typ en Bentley eller nått sjukt exklusivt! =P
Jag hade beställt likadan bil, ändrade efter en vecka till en vanlig summum BE pro utan ocean race. Då tog det sju veckor.

Hämtar förövrigt bilen den 13:e december :D
Senast redigerad av 1 Rudolfs, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
erikaeger skrev:Hej,

Ja, jag har beställt en OCR och fick 13 veckor väntetid. Till och med det har varit ett helvete! Men jag har endast 4 veckor kvar nu, med lite tur 3 veckor då dom flesta verkar få ca en vecka tidigare. Jag tycker då i mitt fall att det var värt det. OCR-interiören och allt annat lull-lull var det som fick mig att ta steget till en V60 från början. Ingen annan modell eller färg var intressant. Så håll ut!:)
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 203

min magnetkoppling låter en del på ACn[…]

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer