Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Synd. För LEAF verkar ha ett riktigt härligt uselt andrahandsvärde. Nu är den nere på pengar där även privatköp kan bli aktuellt. Framförallt min sambo som i princip alltid kör samma sträcka varje dag skulle det passa för. Men då måste den klara 10 mil i alla väder med ordentlig värme utan laddning. Faceliften är också ett ordentligt designsteg framåt...
av Koloss
~Kalle~ skrev: Hyundai Ioniq Electric? Fullsmetad för ~340k
Fullsmetad för 340, jag köper direkt.

Men om du refererar till vad TeslaBjörn säger i den där videon så handlar det nog om subventionerat Norgepris, alltså en dagdröm.....jag gissar 430 fullsmetad i Sverige.
Användarvisningsbild
av joel80
Nej.. Ioniq kan du få i Sverige för under 300k efter supermiljöbilspremien. Största tillbehörspaketet får du lägga 20-30k extra för tror jag.

På ett annat forum jag är aktiv fick en användare offert på 335k efter 10% rabatt. Med 40k premie är det alltså 295k.. Den är rätt prisvärd skulle jag säga.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag slängde ett öga på Ioniq igår, en ren el och en hybrid. De såg absolut överkomliga ut, men jag la ingen med energi på att jaga priser etc. Tycker inte den har utseendet mot sig, som tex. nya Prius har. Den ser ut som något katten har släpat in.

http://www.bytbil.com/jonkopings-lan/pe ... 0-10248762

http://www.bytbil.com/kalmar-lan/person ... 3-10259112
av Koloss
joel80 skrev:Nej.. Ioniq kan du få i Sverige för under 300k efter supermiljöbilspremien. Största tillbehörspaketet får du lägga 20-30k extra för tror jag.

På ett annat forum jag är aktiv fick en användare offert på 335k efter 10% rabatt. Med 40k premie är det alltså 295k.. Den är rätt prisvärd skulle jag säga.
Mycket intressant.

Men är det inte så att superpremien inte är garanterad, och betalas eventuellt ut i efterhand om staten anser att det fanns pengar kvar i potten, och kan ta lång tid, typ 1 år?
Användarvisningsbild
av joel80
Nej dom har lagt in extra pengar i potten.. När jag fick min bil för drygt ett år sen tog det ungefär en månad tills att jag fick pengarna. Dom ska inte ligga efter med premien nu av vad jag vet. Och eftersom det är nystart på året finns det absolut pengar kvar. Det är mot slutet av året det tidigare varit väntetid då det årets pengar tagit slut. Men efter att dom ökade på summan samt halverade pengen för hybrider har jag inte hört nått om problem att få den.
av Koloss
joel80 skrev:Nej dom har lagt in extra pengar i potten.. När jag fick min bil för drygt ett år sen tog det ungefär en månad tills att jag fick pengarna. Dom ska inte ligga efter med premien nu av vad jag vet. Och eftersom det är nystart på året finns det absolut pengar kvar. Det är mot slutet av året det tidigare varit väntetid då det årets pengar tagit slut. Men efter att dom ökade på summan samt halverade pengen för hybrider har jag inte hört nått om problem att få den.
Härligt.

Och det är inte så att dom på bilhandlarvis annonserar priset med premien redan avdragen? Som i länken som gavs nyss ovan:

av KrilleW
Koloss skrev: Härligt.

Och det är inte så att dom på bilhandlarvis annonserar priset med premien redan avdragen? Som i länken som gavs nyss ovan:

Saxat från Hyundais officiella hemsida:

"IONIQ elbil - från 371 900 kr

(Nuvarande supermiljöbilspremie minskar priset med upp till 40 000 kr. Priset blir då från 331 900 kr.)"

Bilen du länkar till har det "värsta" utrustningspaketet och är därmed något dyrare. Priset avser dessutom bilens pris innan den prutmån som finns.

Känns oerhört prisvärt!
av Koloss
KrilleW skrev:
Saxat från Hyundais officiella hemsida:

"IONIQ elbil - från 371 900 kr

(Nuvarande supermiljöbilspremie minskar priset med upp till 40 000 kr. Priset blir då från 331 900 kr.)"

Bilen du länkar till har det "värsta" utrustningspaketet och är därmed något dyrare. Priset avser dessutom bilens pris innan den prutmån som finns.

Känns oerhört prisvärt!
Japp, verkar mycket nice. Dock, om startpriset är 371 med minsta utrustning så är ju bilen i just den där annonsen redan prisänkt då den kostar 365 men har största paketet, vilken inte är konstigt då det är en demobil.....
Så ska man gissa sig till vad det blir i slutändan på en ny bil så är det 371 plus minst 30 och minus förhandlingsbar rabatt minus 40 i super-premie.
Användarvisningsbild
av joel80
Alltså runt 300k.. Och då är den ändå skapligt utrustad. Tror saker som t.ex adaptiv farthållare och massa sånna saker ingår även i det paket som inte är "det värsta". :)

Skulle jag inte ha mina pendlingsresor på 165-175km enkel väg minst 2ggr i veckan hade det varit klockrent som nästa bil, men jag skulle behöva ca 5-10mil till.. De som testat säger att man har ca 16mil i 120km/vintertid.. Runt 20mil om man säker farten till kring 100km/h.
Kör man mest stad/landsväg var det tydligen ingen större konst att komma upp till deklarerade 28mil.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 59
Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Finns det någon instruktion om hur man byt[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]