Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Batteriet är verkligen urladdat, efter en körning på drygt 20 mil igår kopplade jag in min Ctek-laddare på 3,6A, jag laddade i drygt 12 timmar vilket ger c:a 44 Ah men trots det visade laddaren att det ej var fullt, i dag fick jag ingen varning för låg batterinivå men start/stopp-systemet är fortfarande blockerat p.g.a.elsystemet.
Enligt instruktionsboken är batteriet på 70Ah plus ett stödbatteri på 10Ah. Ska fortsätta ladda i helgen så att man kan testa batteriet på måndag.
Vojje skrev:antingen är det 2 år eller ingen garanti alls.
Finns inga speciella garantiåtagande annat än nybilsgarantin etc.

Pratar du om konsumentköplagen så är det väl 3 år som gäller numera.. (Fick jag lära mig här på forumet..) :)
Vojje skrev:javisst, under tre års tid får du rekvirera ett nytt batteri var år.
KKL i ett nötskal :roll:
Förstår inte hur du menar? Vad är det som är fel på KKL?

Om folk vet om vad som gäller och utnyttjar den ska du se att tillverkarna fixar sina problem illa kvickt.. det är inte gratis att bjuda på nya batterier 3 år i rad! När det börjar kosta för handlarna händer det saker.. :)
Nu har min bil fått mjukvaran uppdaterad, efter det fungerar start/stopp och inga felmeddelanden om låg batterinivå har dykt upp.
Vi håller tummarna inför vintern.
Jag fick igår ett brev från min bilhandlare ihop med leasinggivaren där man förklarade att det finns ett fel i mjukvaran som kunde orsaka ett antal olika fel som listades upp, och att jag kunde åka in och få det åtgärdat på garanti. Det tycker jag var snyggt gjort, och visar att vi som upplevt problem och uppdaterat kommer med största sannolikhet slippa ytterligare problem av samma karaktär.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?