Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kajalfred
grålle1 skrev:
kajalfred skrev: Jo kanske, men då får du den gamla modellen som va samma som min,nu som Classic och jag skulle tro att med den utrustningen som du valt är det lätt över 400000 papp, men i övrigt en fin bil, jag hade väl otur med min,tänk ochså att Kia lämnar 7års nybilsgaranti medan Volvo har 2, vi får väl se hur mycket kias garantier är värda men på pappret ser det bra ut önskar dig all lycka med din bil
Ja, det blir en "Gammal" XC60, men det var ett medvetet val. Min förra Volvo var en tidig V60, med ganska mycket "barnsjukdomar" så jag hoppas en Classic skall vara lite mer "mogen". Faktiskt under 400kkr, även om listpriset såklart var en rejäl bit över, men även Kia'n passerade 350 strecket med vinterdäck och drag (och utan bränslevärmare) så det är ju ingen billig bil heller.... men det var ytterst nära att jag bytte till nya Sportage ändå, som sagt en väldigt trevlig bil som jag önskar dig lycka till med. Jag har varit jättenöjd med min "gamla Sportage", enda felet hittills var ihoprostade bakbromsar som fick bytas på 6000-milaservicen i somras... och det var tydligen helt normalt, ingen garanti där inte... Det som i slutändan fick mig att välja XC60'n var kampanjerna nu på Classic, sneglade på den för tre år sedan också, men då kostade min välutrustade Sportage hälften gentemot en XC60.... och har haft många Volvo innan som jag varit supernöjd med... men nu är det upp till bevis, annars blir det nog sista Volvon för mig :D
:D
av MrSthlm
Wakeup skrev:Hej!
Jag är ny här :D
Hur kan jag skriva mitt första inlägg :D
Help please
Hej

Du har redan skrivit ditt första inlägg? :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag anser ändå att man lär sig hur lådan fungerar efter ett tag.
Visst känns det i uppförsbacke när man skiftar från P till D, men det som hjälpt mig till mjukare gång är att aldrig ge gaspådrag innan jag känner moment i lådan vilket märks svagt i bromsen samt genom att varvtalet sjunker något.
av intruder1400
Hm jag provkörde Kia innan Volvon men tyckte automaten var hel tokig !
Som ni skrev tidigare valde jag bort den pga motorn var trött o automaten gilla inte alls o priset för den hade kostat mer en Volvon med värmare
av FisherPrice
Har för mig att detta har diskuterats vilt på forumet tidigare!

Vill minnas att någon sa att automatlådan är adaptiv och skall justera sig själv allt eftersom vilket gör att fenomenet kan upplevas som ett återkommande problem fast det är enligt Volvo helt normalt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av kajalfred
Hej, har nu gått några år och min Kia har passerat 16000 problemfria mil, men längtan tillbaks till Volvo fick mig att titta mig omkring efter en nyare V90 CC och har nu hittat en välutrustad bil, det som nu slår mig att den nästan halverat sitt värde från nybilsköp på strax över 600.000 till 360.000 som jag fick betala på bara 2 år och 6000mil, man tackar och bugar

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]