Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
[quote="mgmannen"]Hmmm, ser att de har fått D4 med automat att komma ner i 113 g. Jag sitter just och väntar på en D4 manuell (5-cyl) som levereras vecka 37. Ville ABSOLUT ha automat, men eftersom den idag ger 129 g så funkar det inte med mitt företags miljöpolicy. Alltid ska det vara ngt....

Du kunde ju välja T4F Automat den går ju som miljöbil, eller man kanske bara fick ta dieselbilar?
Användarvisningsbild
av mgmannen
simonhalmstad skrev:
mgmannen skrev:Hmmm, ser att de har fått D4 med automat att komma ner i 113 g. Jag sitter just och väntar på en D4 manuell (5-cyl) som levereras vecka 37. Ville ABSOLUT ha automat, men eftersom den idag ger 129 g så funkar det inte med mitt företags miljöpolicy. Alltid ska det vara ngt....

Du kunde ju välja T4F Automat den går ju som miljöbil, eller man kanske bara fick ta dieselbilar?
Vår policy är max 120 G. Har inget med miljöbil att göra. Jag försökte med etanol, men enligt Volvo Finans så är det bäst andrahandsvärde på diesel, därför så får vi inte ta etanol eller gas...
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. ska man lita på volvo finans? Om 3 år kanske dieselbomen är över, nya lagar mot icke förnybart bränsle och svängande opinion.. plötsligt sjunker våra dieslar i pris som en sten..
Användarvisningsbild
av joel80
AnteF skrev:Jag är lite besviken att inget kul plugin-hybrid-alternativ dök upp. De motorerna som presenterades nu lär inte vara billiga i förmånsvärde. :-/
Jag saknade också det.. men det kanske släpps info om det senare? Till MY15 borde det väl komma nått på den fronten.
av perhall
Dieslarna har blivit så dominerande så det börjar bli svårt att tala om vilket drivmedel som ger bästa andrahandsvärde. Normen är diesel och det är det som definierar V70:n som begagnad.

Har t ex aldrig sett en svensk motortidning testa V70 som T4-T5-T6 de senaste fem åren (kan ha missat något)! Bara dieslar!

I övrigt är det ju instegsmotorn T4, marginalprodukten T5 och prestandaprodukten T6. För "massmarknaden" är det väl då bara T4 och T4F som gäller som beg. men det finns väldigt få av dessa jämfört med D2/D3/D4/D5.

För T4 går ju priset upp och ner rätt ofta med rabatter och utspel så om den är ekonomisk beror ju på hur man kommer in i den. Har man köpt den 15 000 billigare än D2 och inte kör mycket så blir det nog bra.

PH
av PFA
Tolkar ni det på samma sätt som jag, dvs det kommer ingen (åtminstone initialt) D4 AWD med VEA (och automat)?
av tunnis
Verkar som VEA endast kommer med framhjulsdrift :evil:
Måste bli ändring framöver, vi är många som vill ha AWD till XC60.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]

Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]