Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Just detta är så gött när man har tjänstebil och inte behöver fundera på andrahandsvärdet utifrån de tillval man väljer.
av juta
Fick min bil igår :-@ väldigt nöjd kan jag säga. Mest nöjd är jag nog med att jag valde den stora motorn så gott ljud i den.
Användarvisningsbild
av GustavE
Grattis :). Bjud forumet på en bild eller flera.
Vad blev det nu då? Summum eller Automat? Eller inget av dom som var de sista tipsen?
Måste passa på att fråga några grejer. Hur många veckor tog det från att du beställde till du fick den? Hur länge kunde du ändra från att du beställt den?
av juta
Beställde den i börja på Aug kunde ändra fram till första Oktober. Dock inget jag rekommenderar då den hoppade bak i kön vid varje tillfälle. Till slut blev det en Momentum BE, D4 AWD, Man, Svart met. dragkrok, 5 tonade rutor, VOC samt reservhjul och kofångarskydd bak. Riktigt trevlig bil, funderar nu på om jag skall köpa till integrerade fotsteg skulle sitta fint.
av PFA
juta skrev:Beställde den i börja på Aug kunde ändra fram till första Oktober. Dock inget jag rekommenderar då den hoppade bak i kön vid varje tillfälle. Till slut blev det en Momentum BE, D4 AWD, Man, Svart met. dragkrok, 5 tonade rutor, VOC samt reservhjul och kofångarskydd bak. Riktigt trevlig bil, funderar nu på om jag skall köpa till integrerade fotsteg skulle sitta fint.
Grattis till fin bil!

Trots prislappen så var jag också helt inne på integrerade fotsteg. Det är råsnyggt och till viss del praktiskt om man har småbarn och möjligen om man använder takbox. Men min säljare avrådde starkt från det på grund att man helt enkelt smutsar ner sig när man stiger i och ur bilen. Han menade att han och hans kollegor aldrig försökte sälja in det tillbehöret. I och med att MY14 är nerlackad så är inte behovet så stort av rent estetiska skäl heller. Jag hoppade över det.
av juta
Skit där sa du något det hade jag inte tänkte på faktiskt. Kanske får överväga det helt klart. En annan sak jag ser att jag kommer att köpa ganska omgående är stänkskydd fram, skvätter ju upp något hejdlöst på sidorna.

Mvh Tobias
av PFA
juta skrev:Skit där sa du något det hade jag inte tänkte på faktiskt. Kanske får överväga det helt klart. En annan sak jag ser att jag kommer att köpa ganska omgående är stänkskydd fram, skvätter ju upp något hejdlöst på sidorna.

Mvh Tobias
Det var också min tanke, men valde bort även det då säljaren menade att bilen numera är så pass "nedbyggd" runt hjulen så att behovet inte längre är så stort. Är dock osäker på vad som faktiskt förändrats. Har man gjort något med trösklar, kjolar och annat i och med faceliften i år?

Innan fanns Side Scuff Plates som tillbehör, de verkar ha tagits bort. Beror kanske på modifieringar som gjorts? De var också riktigt snygga.

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]

Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]