Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som haft problem med installationen?

Har en XC60 MY13. Kartinstallationen har stannat på 4 minuter kvar på skiva två och ett meddelande säger något i stil med "installationen har pausats, mata in skivan igen för att fortsätta". Detta trots att jag otaliga ggr kört skivan in och ut, stängt av/på sensus/bil.
Något fel eller gör jag något fel?
Varit såhär i två dagar nu.
Laddade in alla skivorna utan problem med bara tändningen på. Däremot är jag besviken på att de är så dåligt uppdaterade. Ändringar som jag rapporterat och som accepterats av Navteq i juli 2012 finns ej med.
Min pausade också vid ett tillfälle, men det var för att jag räknade ut en rutt till något mål precis efter start, innan uppdateringen återupptogs från förra gången. Då lät den mig navigera istället, men pausade uppdateringen. Uppdateringen kom sen inte igång förrän jag avbrutit navigationen, matat ut skivan, stannat motorn, starta igen och matat in skivan på nytt.
Någon som vet vad man ska göra med uppdateringar man får, men ingen bil har? Min farsa sålde sin XC70 efter 1 år, men glömde då av uppdateringen som damp in i brevlådan härom dagen. Bilen såldes privat och han har inget tfn till säljaren. Är detta något som har ett värde eller är det bara att kasta? Köparen har inte hört av sig heller (men han jobbade på en volvoverkstad så jag gissar han får uppdateringarna ändå från annat håll)

/S
Själva skivorna är i princip av inget värde, eftersom man måste ha fått eller köpt en kod till sin bil, innan de går att installera. Den enda nyttan som jag har sett var exempelvis när en kompis till mig köpte en likadan bil som jag har, men han köpte sin betydligt senare. Därför fick han inte uppdateringen för 2012, som jag fick, trots att han hade kartor från 2011 i bilen. Men när han anmält sig för gratisuppdateringarna kunde han generera en kod, och då kunde han låna mina skivor. Skivorna är ju likadana för alla bilar. Det är bara koden som man ska ha enskilt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem