Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
5. Du har en garageuppfart som lutar en aning och det är trots fina dubbdäck svårt att ta sig upp utan att ta sats, vilket gör att du måste parkera på gatan emellanåt.
Användarvisningsbild
av joel80
Känsliga AWD-förespråkare utan humor varnas.. ;) :lol: Läs ej!
Spoiler »
av perhall
Jag är allmänt ingen AWD-förespråkare. Jag bor i Stockholm och "behöver" inte ofta AWD. Jag har kört fast 3 gånger de senaste 15 åren, 2 på vintern och 1 på sommaren. AWD ökar vikt och förbrukning samt försämrar prestanda. Bidrog förr till försämrad åkkomfort, numera marginellt eller inte alls men förr mer betydelsefullt (högre transmissionsljud, sämre fjädringskomfort). Jag skulle välja en 335i framför en 335iX. Men trots allt detta har jag haft flera AWD-bilar och det råder ingen tvekan om att alla vettiga AWD-system går mycket bättre i snö och slask än 2WD-bilar, oavsett gaspådrag egentligen.../PH
Användarvisningsbild
av StringerBell
Med en FWD/RWD med riktig, mekanisk diff-spärr hade jag aldrig ens kontemplerat tanken på AWD. Jag är en försiktig förare och har inga problem att slå ned på takten på dåligt underlag. Men jag hatar tanken på att fastna och med strikt 50/50 på två olika hjul kommer man långt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja de är inte dumma de där xc70, synd att de gröna fyrkanterna står ivägen... ;-)
Användarvisningsbild
av joel80
Klarar dom där nya miljöbilsgränserna? Med tanke på att de nya reglerna baseras på vikt får dom ju släppa ut rätt mycket...
:roll:
Användarvisningsbild
av joel80
HM.. den får då släppa ut 283g Co2/km. Lite ovetenskapligt räknat då min ska släppa ut 119g/km med förbrukning på 0.45l/l/mil blir det då en maxförbrukning på 1,07l/mil på den där.. jag har en viss känsla att den drar mer. :)

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]