Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
thalas skrev:Hämtade ut den igår. Helt underbar bil, helt underbar... Ska ut och köra nu, ses om hundra år.
Vad skönt att du är nöjd med den, hoppas att du är lika nöjd även när nyhetens behag har lagt sig... :-)-)
Användarvisningsbild
av thalas
LOTEZ skrev:Du kunde inte hålla dig :) återkom gärna med info om ljusvredet
Klart jag inte kunde, en vecka och två helger är för lång tid :). Jag har inget A eller Auto-läge på min. När jag kollar manualen så tolkar jag det som att halvljuset är släckt men tänds om det behövs (kallas "Tunneldetektering").
av LOTEZ
Sjukt dåligt av Volvo här tycker jag!

Man ser tom hyundi och alla andra japsare som har sånt.... fxxxxxxxxxxn va sur jag är nu... Kommer bilen se "gammal" ut ganska snart .. Själv reagerar jag alltid på detta när jag ser nyare bilar..
Användarvisningsbild
av laser2
thalas skrev:Hämtade ut den igår. Helt underbar bil, helt underbar... Ska ut och köra nu, ses om hundra år.
Kul att du gillar den, beställde en V60 D4 DE förra veckan dock inte med R-design, men hoppas den blir lika trevlig för det! :D
av LOTEZ
WTF?!

Frågade Volvo Support om "A" läget.. Dom svarar enl nedan men samtidigt skriver thalas att han INTE har A samt att ljuset lyser konstant. Kanske du kollade på kvällen? Kanske är Läge A för tunneldetektering osv men att halvljuset vid goda väderförhållanden är släckt?

@thalas - lust o kolla ditt ljus dagtid? (om det nu var kväll när du kollade sist.

"Hej -LOTEZ-

Läge A finns på V60 MY13 och man behöver inte ha driversupport för detta.
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Pan Gray
Kundsupport"

edit: Jag tror givetvis Volvosupporten har fel i detta läge....
Användarvisningsbild
av thalas
Jag kan nog ha vilselett er lite, ber om ursäkt för det...

Det finns tre lägen på mitt ljusvred:
- Halvljus/Släckt halvljus
- Positions-/parkeringsljus
- Halvljus

Jag har alltid läge "Halvljus" påslaget vilket innebär att halvljuset alltid är aktiverat. Det ni efterfrågar verkar vara "Halvljus/Släckt halvljus". Jag ska kolla hur ljuset beter sig i de olika lägena i eftermiddag och i kväll. Återkommer :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]