Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Grymt bra koncept och säkert ännu bättre i nästa generation!
Däremot är det ju viktigt att tänka på att det inte är någon riktig 4WD à la Land Rover, Audi quattro el Porsche Cayenne. Min chef har kört fast tre gånger i vinter med sin RX450h (heter den så?`), ny Lexus med nya vinterhjul...
Åkte häromdagen med en E300 hybrid, verkar också vara ett bra koncept med dieselhybrid... väldigt tyst på motorvägen med 16" friktionsdäck när motorn stängs av..
PH
av Jelasto
Jag väntar också på en hybrid. Beräknad leverans i V.9. Blir sjukt spännande! Kul att höra lite erfarenheter från er som redan fått leverans.
av binarylogic
Jelasto skrev:Jag väntar också på en hybrid. Beräknad leverans i V.9. Blir sjukt spännande! Kul att höra lite erfarenheter från er som redan fått leverans.
Har din bil börjat tillverkas än? Vilket steg är den på i Min Volvo? Min står och stampar på steg 2. Längtar...
av Lemon
Fick min bil i tisdags. Är hittills nöjd och mycket imponerad av växlingen mellan el och dieselmotorn. Enda problemet är att Volvo verkat ha strulat till möjligheten att starta diselvärmaren remote via VOC-appen. Funkar just nu bara när laddsladden sitter i vilket är ett märkligt beteende för just en dieselvärmare. Min säljare har dock bekräftat att det är ett fel som Volvo jobbar på att lösa och ska fixas med en programvaruppdatering inom kort.

Har hittills bara kört korta sträckor i pure-läget så jag kan tyvärr inte säga så mycket om räckvidden ännu.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Jag har också upplevt bekymmer med VOC-appen, när man ska starta uppvärmningen med timern. Även direktuppstart av värme. Känns sådär. Men som min säljare också sa, det kommer uppdateringar på mjukvaran. Och så länge barnsjukdomarna endast är dessa så är jag nöjd :D

Jag avverkar ca 7 000 mil per år, varav en hel del på motorväg och upplever att det är långa inbromsningar i höga hastigheter, det borde ladda batteriet. Och ju snabbare man kör och bromsar (alt. motorbromsar) ju mer laddar den väl, vad jag sett på laddindikatorn (?) Ska i morgon göra en test med fulladdat batteri och testa hur långt jag kommer i pure-läget. Även om kylan kanske påverkar. Min säger ifrån om den är för kall -att pureläge inte är tillgängligt pga ditt och datt.

Bra tips med värmeslingorna. Samma borde väl då gälla om man i bilen väljer föruppvärmda säten?

Fick ett meddelande att luftkonditioneringen behöver service.. Redan? :-D

Helt klart är att man få planera sin körning betydligt mer strategiskt nu, vilket inte alls känns jobbigt i den här bilen :)
av marcbe
Boromir2k skrev:Fick ett meddelande att luftkonditioneringen behöver service.. Redan? :-D
Också bugg, lösning på G.
Användarvisningsbild
av Jesper1
Sharkbait skrev:Så hur långt kommer man med pure-läget i verkligheten!?
Det verkar bero till ganska stor del på utetemperaturen, men vid -5 grader verkar man komma ca 35 km vid "blandad" körning.
av lok1410
V60D5AWDPolestar skrev:
binarylogic skrev:
lok1410 skrev:undrar om den komer med Polestaruppgradering?? :lol:
Mailade faktiskt i ämnet till Polestar häromdagen och fick följande svar från dem

"Polestar håller på med förstudier och ev. utveckling av optimeringar till 2013 års modeller. Om/när det kommer till D6 är inte beslutat. Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara."

Sedan om det behövs eller inte är en annan fråga... :lol:
Undrar om Rica har något på G till D6an. Borde ju kunna ge T6-effekt....:)
Nu är det inte aktuellt med ny bil för mig på ett tag... Men tanken på en T6 pronto miljöbil gör ju att det kittlar... Både värna om miljön och prestanda som gör folk löjligt förvånade vid rödljusen tilltalar mig. Dessutom borde ju det sammanlagda vridet bli så stort att man får jorden att snurra åt fel håll om man trycker på i motsatt riktning! grattis till er som fått och lycka till ni som väntar!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Synd på den fina skövdedieseln att köra i pure-läge och inte använda den...

Om 50 år skakar vi nog på huvudet åt hybriderna under tidigt 2000-tal. Varför skall elbilen släpa omkring på en stark, sofistikerad dieselmotor som knappt används? För många av oss storstadsbor är säkert 90% av alla resor under 3 mil. Man kan då ha en renodlad elbil för dessa resor och en fossilbränslebil för långresorna. Eller varför inte hyra en bil för de tillfällena?

Allt nog, D6 Hybriden är den intressantaste miljöbilen hittills i historien och jag är grymt avundsjuk på alla er som köpt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]