Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Sharkbait skrev:
StringerBell skrev:
Sharkbait skrev: Det är inte V70n som är stor utan p-rutorna som är små !
Det håller jag med om! Men vad skall man göra åt det?

Använd fantasin?

Parkera på 2 p-rutor så slipper man också att få repor och dörrar i sidan på bilen.
Reta upp folk? Ingen bra idé om man vill undvika böter och lackskador.

Ursäkta att jag göder off-topic spåret men att så många bara ser fördelar med stor bil är en gåta.
av Rellac
StringerBell skrev:
Sharkbait skrev:
StringerBell skrev:
Det håller jag med om! Men vad skall man göra åt det?

Använd fantasin?

Parkera på 2 p-rutor så slipper man också att få repor och dörrar i sidan på bilen.
Reta upp folk? Ingen bra idé om man vill undvika böter och lackskador.

Ursäkta att jag göder off-topic spåret men att så många bara ser fördelar med stor bil är en gåta.
Därför att vi använder våra bilar och inte bara lastar in en portfölj i baksätet?
Men det är klart, du får kanske in 1kubik väggrus i din bil.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Rellac skrev:
StringerBell skrev:
Därför att vi använder våra bilar och inte bara lastar in en portfölj i baksätet?
Men det är klart, du får kanske in 1kubik väggrus i din bil.
V70 är med god marginal Sveriges mest sålda bil. De flesta flyttar 2 kubikmeter luft hela dagarna.
Användarvisningsbild
av apersson850
Alternativet är ju att göra som jag gjorde innan jag köpte min XC70. Då hade jag en bil med mindre bagageutrymme (854 Turbo), men så fick jag ha en 945 GL för att ha något att lasta i.
Kändes inte ett skvatt förnuftigare än att nöja mig med en bil, som har utrymmet när det behövs. Är det tomt kan jag bjuda på att frakta luften. 2 m³ väger bara 2,5 kg, så det är inte så farligt.
av Rellac
apersson850 skrev:Alternativet är ju att göra som jag gjorde innan jag köpte min XC70. Då hade jag en bil med mindre bagageutrymme (854 Turbo), men så fick jag ha en 945 GL för att ha något att lasta i.
Kändes inte ett skvatt förnuftigare än att nöja mig med en bil, som har utrymmet när det behövs. Är det tomt kan jag bjuda på att frakta luften. 2 m³ väger bara 2,5 kg, så det är inte så farligt.
:-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
apersson850 skrev:Alternativet är ju att göra som jag gjorde innan jag köpte min XC70. Då hade jag en bil med mindre bagageutrymme (854 Turbo), men så fick jag ha en 945 GL för att ha något att lasta i.
Bild
av Maccie
Om man har det som jag garanterar jag att det är sällan man flyttar 2 kbm luft i sin XC70.

Veckans resa till släkten med fru, två blöjbarn i varsin stor bakåtvänd bilbarnstol, dubbelbarnvagn, stora killens cykel med stödhjul, veckoransonen med blöjor, välling, inom- och utomhuskläder, de vuxnas packning, min jobbportfölj, presenter för födelsedagsfirande etc...gick in i bakluckan med lite duktig stuvning.

Min gamla A4 Avant? En V60? Glöm det.
av Lövet
Och hur många gånger per år gör du den resan? Det är nog det StringerBell syftar på. Vi köper gärna bil för maxbehovet av utrymme trots att det oftast bara används ett par gånger per år.

Jag gör samma sak. Upplever det som mindre störande att åka med luft än att inte få plats med allt några gånger per år. Märklig prioritering egentligen. För tillfället styr dock barnstolar bilstorleken. Det funkar inte med den stora stol vi har i en mellanklassbil.
av Rellac
StringerBell skrev:
Bild
Fast vänta nu... Blev en S40 med kärra helt plötsligt smidigare än en V70 utan kärra?

Men visst, jag kan också lägga upp en bild där min bil inte räckte till, utan kärra.

Bild
av Maccie
Jag reser med ungefär den packningen (möjligen minus barncykeln) betydligt fler gånger per år än jag själv kunde ana...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]