Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hållundan skrev:Btw så har jag testat lite "back to back" med en V60 MY11 här på jobbet med min V60 MY12 och kompabiliteten med min S3 Galaxy. Båda utrustade med 7tum och HP.

I min (med bluetooth 5.00.17S) buggar ALLT rätt hårt under första minutrarna då man parat telefonen. Samtal hackar, Spotify hackar och som nämnts tidigare, fastnar gärna en specifik låttitel/album i Sensus. I MY11, (med Bluetooth 5.00.15E) funkar "allt" prima, direkt. Inga hack vid telefonsamtal, inget hack i Spotify/stream. Har inte heller lyckats provocera fram någon felaktig låtinfo i Sensus.

Kontentan känns väl enbart som att äldre mjukavaruversioner lirar bättre. Vilket känns skevt.

--> Någon som har en nyare Bluetoothmjukvara än 5.00.17S? Vilken kan vara den senaste?
Jag har också 5.00.17S vilket jag tycker fungerar bra har inte hittat några stora buggar, min förra BT mjukvara hade jag dock stora problem med däremot så är jag inte säker på vad den hade för version nummer. I den gamla mjukvaran så hade jag problem med tappade ljudvägar både till och från mobilen speciellt när man omväxlande fick samtal och samtidigt lysande på Spotify men allt detta verkar vara löst i .17S mjukvaran som jag har nu.

Det där med musik titlar tro jag mer kan vara ett problem med telefonen, dvs först startar en musik spelare som stödjer att skicka titel via BT, sedan växlar du till Spotify som inte stödjer det och då skickas ingen ny titel och bufferten rensas inte heller, ja detta är min teori varför det beter sig så dock kan jag ha helt fel såklart. Jag har sett problemet på min bil också och det brukar vara så om native musik spelaren (som stödjer titel text) startar i min telefon.

Vet någon om det är .17S som man även använder till Sensus3? Jag har den äldre Sensus.

MVH
/Fredrik
chaffis75 skrev:Jag har också 5.00.17S vilket jag tycker fungerar bra har inte hittat några stora buggar, min förra BT mjukvara hade jag dock stora problem med däremot så är jag inte säker på vad den hade för version nummer. I den gamla mjukvaran så hade jag problem med tappade ljudvägar både till och från mobilen speciellt när man omväxlande fick samtal och samtidigt lysande på Spotify men allt detta verkar vara löst i .17S mjukvaran som jag har nu.

Det där med musik titlar tro jag mer kan vara ett problem med telefonen, dvs först startar en musik spelare som stödjer att skicka titel via BT, sedan växlar du till Spotify som inte stödjer det och då skickas ingen ny titel och bufferten rensas inte heller, ja detta är min teori varför det beter sig så dock kan jag ha helt fel såklart. Jag har sett problemet på min bil också och det brukar vara så om native musik spelaren (som stödjer titel text) startar i min telefon.

Vet någon om det är .17S som man även använder till Sensus3? Jag har den äldre Sensus.

MVH
/Fredrik
Kan köpa att det är telefonen som säkerligen spelar något spratt. Dock har jag ju inte upplevt samma problematik med en tidigare bluetoothmjukvara (i annan bil). Sen är det även som så att jag aldrig spelat med någon annan mediaspelare eller defaultspelaren i min bil med min S3a. Så resonmanget funkar ju till viss del, dock ej fullt ut. Sen, har jag inte ens den låten på telefonen, som Sensus visar upp när låttitel- och albuminformationen kommer upp i infotainmentsystemet. Något "lurt" är det, i båda ändar.

Hade varit intressant att veta om det är .17S som hänger med i sensus 3.0.
Uppdaterat till iOS 6 nu på min 4:a och tycker att det hittills funkar helt ok. Alltså själva luren. Imorgon ut i bilen för hardcore test. Det jag kan säga nu är att iom att även VOCappen verkar använda sig av iOS map ist för som tidigare Google så är det inte lika precist vart bilen står?! :). Innan stod det Exempelvägen 10. Nu står det Exempelvägen 7-10. Och min position, alltså soffan fn, ser ut att vara 2 grannhus bort. Trodde VOC i bilen skickade info. Den står ju ändå där den stod innan jag hade iOS 6?! Ja hoppas ni förstår. (Knappar på iPhone så ursäkta stavfel)
Det är .17S till sensus 3.0. Hämtade min bil i fredags så den bör ha senaste version av alla program.
Jag har IPhone 4 och iOS6 och det lilla jag testat av Spotify så funkar det mesta men byter jag låt med rattknapparna så ändras inte låttitel i displayen. Ny titel uppdateras i display om jag bara lyssnar på spellistan eller album.
paso skrev:Det är .17S till sensus 3.0. Hämtade min bil i fredags så den bör ha senaste version av alla program.
Jag har IPhone 4 och iOS6 och det lilla jag testat av Spotify så funkar det mesta men byter jag låt med rattknapparna så ändras inte låttitel i displayen. Ny titel uppdateras i display om jag bara lyssnar på spellistan eller album.
Intressant. Verkar således som att själva Bluetoothmjukvaran inte är något prioriterat uppdateringsområde då. Detta med tanke på att jag har .17S i min som är producerad i februari 2012.

Vidare så buggar det vidare å det grövsta med Samsung S3an och min bil. Fantastico!
paso skrev:Det är .17S till sensus 3.0. Hämtade min bil i fredags så den bör ha senaste version av alla program.

Är detta nya buggar i och med IOS 6? För det låter ju synnerligen trivialt att låtinfon ska uppdateras när man stegar mellan låtarna. En elementär funktion minst sagt.

Undrar hur lång tid man tar på sig att fixa detta... har själv uppdaterat till IOS 6 och hämtar bilen på onsdag nästa vecka.

/S
MrNorth skrev:

Är detta nya buggar i och med IOS 6? För det låter ju synnerligen trivialt att låtinfon ska uppdateras när man stegar mellan låtarna. En elementär funktion minst sagt.

Undrar hur lång tid man tar på sig att fixa detta... har själv uppdaterat till IOS 6 och hämtar bilen på onsdag nästa vecka.

/S
Så beter sig min också, och jag har IOS 5.1. Det sammanföll med Sensus 3.0 men det var även uppdatering av Spotify i dagarna runt det.
danli skrev:
MrNorth skrev:

/S
Så beter sig min också, och jag har IOS 5.1. Det sammanföll med Sensus 3.0 men det var även uppdatering av Spotify i dagarna runt det.
Hade varit intressant om något hade kollat med volvo-verksaden vad de säger om detta? För någon annan support-väg finns väl inte? Om inte annat ska jag testa detta då jag hämtar bilen nästa vecka, och fungerar inte detta ska jag knipa säljaren på näsan....

/S
Igår hade mitt Sensus och S3an den goda smaken att byta låt (felaktig visning i display, som nämnts tidigare) till en låt jag vet med mig att jag har på SD-kortet, men inte i Spotify. (Tyvärr finns ju inte det ett av världens bästa band, Tool på Spotify). Således måste det vara något jävligt pajigt som telefonen hittar på, eftersom den trycker ut någon AVRCP-information som den inte alls ska göra.

Jag börjar bli bra jädra trött på det här. Visst, fel- eller utebliven titelvisning i all ära, det är fine, men att man inte heller kan ringa med skiten är riktigt riktigt störigt.

Man hamnar ju onekligen i en mjuvarusax eftersom det säkerligen är två som träter i detta fall. S3an som lever sitt lilla liv med bilen, och rejält j-vla kass-.17S-mjukvara som inte gör saken bättre...

Lyxproblem! AGERA VCC och AGERA SAMSUNG!
Är det någon som vet vilken version av AVRCP som för närvarande är implementerad i Sensus? Jag Fick min XC60 igår och är minst sagt besviken över funktionaliteten när man streamar via blåtand.

Mina efterforskningar har kommit fram till att alla iPhone-versioner utom den äldsta stödjer AVRCP 1.4, vilket innebär att man kan browsa låtar etc:

-Browsing and manipulation of multiple players
-Browsing of media metadata per media player, including a "Now Playing" list
-Basic search capabilities

Det verkar som om Sensus endast stödjer 1.3 i nuläget. Dock är det "trasigt" i och med IOS6 och/eller sensus 3 då varken shuffle eller uppdatera låtinfo funkar som det ska.

Vi får väl starta en lobbygrupp för att Volvo snarast möjligt uppdaterar sensus till AVRCP 1.4 så att bilen kan fungera i alla fall som en rudimentär musikspelare. I nuläget är det ganska värdelöst faktiskt. Jag har sagt till återförsäljaren och han skulle skicka info vidare till Göteborg.

Man kan ju hoppas att detta ska föreställa en "premium-bil" och att multimedia, och handsfree är ett hett område 2012 att detta är något man prioriterar. AVRCP 1.4 ha rju dessutom funnits ett bra tag så jag undrar varför det inte finns med till sensus 3????

Vänligen
S
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för all hjälp. Blir ett samtal till[…]

Jo juste sant såklart. Många är j[…]

230fk går snålt

Där är ytterligare en bild från en[…]