- mån 24 sep 2012, 12:31
Det där med musik titlar tro jag mer kan vara ett problem med telefonen, dvs först startar en musik spelare som stödjer att skicka titel via BT, sedan växlar du till Spotify som inte stödjer det och då skickas ingen ny titel och bufferten rensas inte heller, ja detta är min teori varför det beter sig så dock kan jag ha helt fel såklart. Jag har sett problemet på min bil också och det brukar vara så om native musik spelaren (som stödjer titel text) startar i min telefon.
Vet någon om det är .17S som man även använder till Sensus3? Jag har den äldre Sensus.
MVH
/Fredrik
hållundan skrev:Btw så har jag testat lite "back to back" med en V60 MY11 här på jobbet med min V60 MY12 och kompabiliteten med min S3 Galaxy. Båda utrustade med 7tum och HP.Jag har också 5.00.17S vilket jag tycker fungerar bra har inte hittat några stora buggar, min förra BT mjukvara hade jag dock stora problem med däremot så är jag inte säker på vad den hade för version nummer. I den gamla mjukvaran så hade jag problem med tappade ljudvägar både till och från mobilen speciellt när man omväxlande fick samtal och samtidigt lysande på Spotify men allt detta verkar vara löst i .17S mjukvaran som jag har nu.
I min (med bluetooth 5.00.17S) buggar ALLT rätt hårt under första minutrarna då man parat telefonen. Samtal hackar, Spotify hackar och som nämnts tidigare, fastnar gärna en specifik låttitel/album i Sensus. I MY11, (med Bluetooth 5.00.15E) funkar "allt" prima, direkt. Inga hack vid telefonsamtal, inget hack i Spotify/stream. Har inte heller lyckats provocera fram någon felaktig låtinfo i Sensus.
Kontentan känns väl enbart som att äldre mjukavaruversioner lirar bättre. Vilket känns skevt.
--> Någon som har en nyare Bluetoothmjukvara än 5.00.17S? Vilken kan vara den senaste?
Det där med musik titlar tro jag mer kan vara ett problem med telefonen, dvs först startar en musik spelare som stödjer att skicka titel via BT, sedan växlar du till Spotify som inte stödjer det och då skickas ingen ny titel och bufferten rensas inte heller, ja detta är min teori varför det beter sig så dock kan jag ha helt fel såklart. Jag har sett problemet på min bil också och det brukar vara så om native musik spelaren (som stödjer titel text) startar i min telefon.
Vet någon om det är .17S som man även använder till Sensus3? Jag har den äldre Sensus.
MVH
/Fredrik