Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
mikebike skrev:På söndag morgon startade jag värmaren med fjärren, bilen var kall när jag kom ut.
Samma sak idag.
Hur dan fjärr har du, har du en sånadäringa 2-vägs fjärr som bekräftar att bilen är inom radioavstånd och har tagit emot startkomandot för värmaren och dragit igång värmaren ?
av mikebike
Nu är bilen tillbaks hos Bilia. De misstänker mjukvaruproblem, antingen är det fel på den nya mjukvaran eller så misslyckades nedladdningen.
Jag är skeptisk, den startade på andra försöket igår när jag testade efter jobbet, men inte någon av morgnarna har den startat.
av mikebike
mikebike skrev:Nu är bilen tillbaks hos Bilia. De misstänker mjukvaruproblem, antingen är det fel på den nya mjukvaran eller så misslyckades nedladdningen.
Jag är skeptisk, den startade på andra försöket igår när jag testade efter jobbet, men inte någon av morgnarna har den startat.
De hittade felet till slut; en sprucken slang inne i tanken (inne i tankarmaturen) gjorde att värmaren tog tjuvluft och gick orent.
av Raymond
Tydligen har detta varit et lite problem, iallafall at varmaren er mycket følsom for luft i brenslesystemet. I dom nya bilarna nå kommer brenslevarmaren med en intern liten drivstofftank, så den ska tåla lite luft/brist i drivstofftillførslen. Komer tyvarr inte ihåg når detta ble innført.
Användarvisningsbild
av jajoxc60
På verkstaden konstaterades att ljudet kom från en vattenpump. Tydligen var det en slang som inte var korrekt monterad och orsakade en resonans.

Nu är det tyst som det ska igen :)

/ j

Kolla reservdelskatalogen på GCP.se (under k[…]

Jag har klonat och satt dit en annan ECU men bilen[…]

Du kan köpa denna olja om du vill: https://ae[…]

GAS Kondensator 1F

Jag besvarar absolut INTE Pm över sidan. He[…]