Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av msi
Mrmuscle skrev:Min säljare sa att alla T3 or som beställdes sent på kampanjen och som blivit 12:or kommer att högprioriteras. Så jag tror de som beställde sent under kampanjen kommer vara bland de allra första som har en 12a.
Jag hoppas du har rätt i det. Hade varit gôtt att få köra lite under sommaren istället för bara i höst- och vinterrusket i Göteborg.
av Torslanda
Fick samma info, det ser ut som om min i kampanjen sent beställda T3 R-design blir en 12a med leverans sista veckan i Juni. Håller tummarna för att det blir så...
av mattiasm
Yepp, verkar som om alla får samma information; de som beställde sent på kampanjen prioriteras och får 12:or, förstod det som om iaf alla V60 kommer levereras innan semesteruppehållet. Själv ändrar jag min V60 T3 Summum Ember Black (kulören ej längre tillgänglig) till en V60 T3 Ocean Race för samma pengar (eller rättare sagt; sparar ca 2000:-!), med nackdelen att det blir leverans i september...Nöjd ändå!
av menbj0
Hej, jag betställde min näst sista dagen på kampanjen. Tidigare har jag fått leveransdatum maj/juni. Igår fick jag besked att den flyttas fram till siste augusti. Skit-tråkigt, jag går miste om hela sommaren inkl. bilsemester med nya bilen. Känns extra surt när det verkar som att dom flesta kampanjbilar som är 12or levereras innan fabriken stängs. :evil:
av Johantd04
menbj0 skrev:Hej, jag betställde min näst sista dagen på kampanjen. Tidigare har jag fått leveransdatum maj/juni. Igår fick jag besked att den flyttas fram till siste augusti. Skit-tråkigt, jag går miste om hela sommaren inkl. bilsemester med nya bilen. Känns extra surt när det verkar som att dom flesta kampanjbilar som är 12or levereras innan fabriken stängs. :evil:
Hej, beställde min sista dagen på kampanjen och fick idag veta att jag har lev.datum i juli men misstänker att det mycket väl kan bli försenat ännu mer? När stänger fabriken?
av vicster
Fabriken stänger väl strax efter midsommar och är sedan stängd till första/andra veckan i augusti, på ett ungefär.

Känns nästan som att jag har haft tur med min order (S60 T3 Summum -11). Jag beställde min i sista veckan på kampanjen för Volvo anställda (typ 25:e mars), och har leverans redan om två veckor dvs v. 19.

Jag skippade dock allt vad "Driver Support" heter, och körde istället på multimedia paketet, vilket verkar ha gått bra. Sen verkar det vara längre köer på V60'n? (dock säljs V60 endast i Europa medans S60 säljs i hela världen så trycket borde väl vara högre på den?)
Senast redigerad av 1 vicster, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av svpett
Heisann
Jeg bestille min S60 D3 R-Design 24.Mars og den kom til forhandleren i går, litt over 4-5 uker tok det hele, denne bilen er bestillt med allt av utstyr. Jeg skal hente den hos forhandler Fredag neste uke....:-))

MVH
Svein-Egil
av vicster
Gött, då är jag inte ensam om att ha lite tur med leveransen :D

Posta gärna lite bilder på din bil när den anländer, Svein-Egil! :P
Användarvisningsbild
av svpett
vicster skrev:Gött, då är jag inte ensam om att ha lite tur med leveransen :D

Posta gärna lite bilder på din bil när den anländer, Svein-Egil! :P
Heisann
Gleder meg veldig til jeg får bilen, og jeg kan godt legge ut noen bilder av den røde når jeg henter den neste uke. Forhandleren trenger ekstra tid siden jeg skal ha 17% soting/film av rutene, og dette gjøres av Bilia neste Torsdag. Det blir også montert avtagbart tilhengerfeste, Defa batterilader og side scuff plates på bilen hos Bilia, blir sikkert veldig bra.....:-))

MVH
Svein-Egil
av zenden
Har fått besked att min Volvo kan levereras den 12 maj, dvs 8 veckor efter beställning...den skulle prel varit klar under vecka 22. Tyvärr kan jag ändå inte hämta ut den förrens 1/6 pga förmånsbeskattningen.

Har hört att det blir en My13 på just min och det är lite kul att man är före alla andra som bara får My12 :P ;-//

Gäller en S60 T3 R-design passion red!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Inkörning av ny V60 T6 2026

Hej, Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edit[…]

Hej! Först undrar jag på vad den hä[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]