Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LasseKongo
#513612
s6025t skrev:Det verkar som polestar är på G till T6 den finns ju till S80 T6 i kina nu ger 330Hk :D Det är ju samma motor i V60 så det borde ju komma till dom med. http://www.polestar.se/zh-CN/Performanc ... artno=1299
Verkar trevligt, är själv inne på att köpa en T6:a. Lite tunt med siffror för vridet på den kinesiska sidan, är det någon som vet om det är högre än original. Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC klarar inte TF-80 lådan mer än 440nm, och det har den ju redan original. Någon som har annan info ?
av s6025t
#513620
Det är ju samma växellåda i D5 o i dom plockar polestar ut 460nm så dom klarar nog lite mer.
av viktore
#513632
I ev. Polestarprogramvara till T6 tippar jag på att vridet hamnar på 460nm, precis som D5. Jag har inte ännu sett något tredjepartschip till T6 där man plockar mer än 460-470nm.
Synd att man är låst till automatlådan när man har en motor och turbokonstruktion som klarar att leverera bra mycket mer än 330hk/460nm.

Man kanske ska drömma lite om manuell låda till MY12... :roll:
Användarvisningsbild
av LasseKongo
#513635
viktore skrev:I ev. Polestarprogramvara till T6 tippar jag på att vridet hamnar på 460nm, precis som D5. Jag har inte ännu sett något tredjepartschip till T6 där man plockar mer än 460-470nm.
Synd att man är låst till automatlådan när man har en motor och turbokonstruktion som klarar att leverera bra mycket mer än 330hk/460nm.

Man kanske ska drömma lite om manuell låda till MY12... :roll:

Själv är jag inte intresserad av manuell, men +20nm är ju inte mycket att hänga i julgranen. Skulle vara bra om Volvo kunde få in en tåligare automatlåda, men med rak
tvärställd 6:a lär det inte finnas mycket utrymme att spela med. Kollar man på Aisins sida http://www.aisin.com/product/automotive ... index.html ser
man ju att TF80 lådan är väldigt liten jämfört med vissa andra modeller dom har, som säkerligen klarar mer vrid, men av formen att döma så är dom bara för
längsmonterade motorer.
Användarvisningsbild
av opA
#513789
Panjah skrev:Jag har äntligen bestämt mig, det blir en T6:a. Jag var även klar med att det skulle bli en summum med ganska mycket utrustning tills jag såg bilderna på en R-design som var postade i en annan tråd. http://forums.swedespeed.com/showthread ... 3-R-Design. Så nu är beslutsvåndan total igen.
Köper du en T6:a ska du självklart ha r-design.. och ta inte electric silver nu ;)
av vicster
#513790
Har du råd, så säg en R-design + det mest behövliga från summum + ev. andra tillval.
Men smakar det så kostar det, tyvärr... :x
Användarvisningsbild
av opA
#513803
XC90_Executive skrev:Det roliga är att en V60 T6 R-design, helt fullmatad inte är så mycket billigare än en XC60 T6 R-design...
Tur vi inte behöver välja en XC60 då, Exe ! ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]