- ons 02 mar 2011, 20:46
Idag tog jag sista provkörningen. Var ute i nästan tre timmar och det kändes perfekt. Körde blandat stad och landsväg och färddatorn visade snittförbrukning på 0.77. Vid landsvägskörning enbart låg färddatorn på 0.64. Det bör väl tas med en rejäl nypa salt men det känns ändå som en klart trevlig förbrukning jämfört med min nuvarande XC90 som visar 1.39 just nu.
Ändrade färg i sista sekund till svart. Läste i tidningen att vitt är en ny "innefärg" och det måste man ju bojkotta...
Skippade också R-design-ratten. Den måste tydligen monteras i efterhand och jag får då den vanliga ratten i en låda. Känns väldigt onödigt. Jag ska testa den vanliga ratten och om jag saknar R-design så slänger jag in en sån senare. Blir samma pris som att beställa direkt.
Så, det slutade med Summum (mörkt helläder och mörk inredning) + Premium Sound med 7"-skärm, subwoofer, RTI-förberedelse, laminerade sidorutor, tidur till värmaren och nyckelavstängning krockkudde. Prislappen landade på 405k. 38k rabatt.
I slutet av maj kommer skönheten. Jag hoppas givetvis på tidigare men vad jag har förstått är detta en ganska kort väntetid för en XC60 så jag får vara nöjd om tidsplanen hålls.
Tack för all hjälp!
/ j
Ändrade färg i sista sekund till svart. Läste i tidningen att vitt är en ny "innefärg" och det måste man ju bojkotta...

Skippade också R-design-ratten. Den måste tydligen monteras i efterhand och jag får då den vanliga ratten i en låda. Känns väldigt onödigt. Jag ska testa den vanliga ratten och om jag saknar R-design så slänger jag in en sån senare. Blir samma pris som att beställa direkt.
Så, det slutade med Summum (mörkt helläder och mörk inredning) + Premium Sound med 7"-skärm, subwoofer, RTI-förberedelse, laminerade sidorutor, tidur till värmaren och nyckelavstängning krockkudde. Prislappen landade på 405k. 38k rabatt.
I slutet av maj kommer skönheten. Jag hoppas givetvis på tidigare men vad jag har förstått är detta en ganska kort väntetid för en XC60 så jag får vara nöjd om tidsplanen hålls.
Tack för all hjälp!
/ j
Senast redigerad av 1 jajoxc60, redigerad totalt 0 gånger.
BMW 116i -05 (såld)
S60 2.4D -08 (såld)
XC90 2.5T AWD -04 (såld)
XC60 D3 AWD Summum-12 (såld)
XC90 2.5T AWD -04 (såld)
XC90 D5 AWD Sport -07 (PremiumSound, RTI, Backkamera mm)
S60 2.4D -08 (såld)
XC90 2.5T AWD -04 (såld)
XC60 D3 AWD Summum-12 (såld)
XC90 2.5T AWD -04 (såld)
XC90 D5 AWD Sport -07 (PremiumSound, RTI, Backkamera mm)