Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag tog jag sista provkörningen. Var ute i nästan tre timmar och det kändes perfekt. Körde blandat stad och landsväg och färddatorn visade snittförbrukning på 0.77. Vid landsvägskörning enbart låg färddatorn på 0.64. Det bör väl tas med en rejäl nypa salt men det känns ändå som en klart trevlig förbrukning jämfört med min nuvarande XC90 som visar 1.39 just nu.

Ändrade färg i sista sekund till svart. Läste i tidningen att vitt är en ny "innefärg" och det måste man ju bojkotta... :wink:

Skippade också R-design-ratten. Den måste tydligen monteras i efterhand och jag får då den vanliga ratten i en låda. Känns väldigt onödigt. Jag ska testa den vanliga ratten och om jag saknar R-design så slänger jag in en sån senare. Blir samma pris som att beställa direkt.

Så, det slutade med Summum (mörkt helläder och mörk inredning) + Premium Sound med 7"-skärm, subwoofer, RTI-förberedelse, laminerade sidorutor, tidur till värmaren och nyckelavstängning krockkudde. Prislappen landade på 405k. 38k rabatt.

I slutet av maj kommer skönheten. Jag hoppas givetvis på tidigare men vad jag har förstått är detta en ganska kort väntetid för en XC60 så jag får vara nöjd om tidsplanen hålls.

Tack för all hjälp!

/ j
Senast redigerad av 1 jajoxc60, redigerad totalt 0 gånger.
Stort grattis! Lät som ett bra köp! :)
Tack XCThord! :) Återkommer med bilder och rapport när bilen kommit...
Är det fortfarande MY11 som gäller vid beställning? Känns som att man snart borde sålt slut på MY11 och börjar ta beställningar på MY12 med tanke på leveranstiden.
Moody skrev:Är det fortfarande MY11 som gäller vid beställning? Känns som att man snart borde sålt slut på MY11 och börjar ta beställningar på MY12 med tanke på leveranstiden.
Är ca. 11 veckor kvar innan det blir MY12, brytpunkten ligger from v20 (orderläggande). Och iom rådande leveranstid så kommer MY12 ut till kunderna efter sommaren nån gång...
Själv tycker jag att det är horribelt med att det redan under t.ex våren (vissa modeller), ska kunna få nästa års MY...
Tycker personligen det bara blivit tidigare och tidigare som nästa års bilar släpps under pågående år, med denna utveckling så kanske det inom ett par år ex. år 2015 så levereras en MY17 ist för som i mina ögon en MY15....?
Moody skrev:Är det fortfarande MY11 som gäller vid beställning? Känns som att man snart borde sålt slut på MY11 och börjar ta beställningar på MY12 med tanke på leveranstiden.
Finns ju förvisso en tråd om leveranstid på xc60, men som jag förstått det så är det bilar som byggs efter vecka 20. Så det bör ju rimligen vara nu någon gång som brytpunkten ligger. Men jag frågade om det var några stora förändringar på gång, men min handlare hade inte hört något och MY11 har ju fått en stor uppdatering redan
Enligt en säljare jag pratat med är vissa modeller av MY11 redan slutsålda så de går inte att beställa för tillfället men de väntar på att info o pris för MY12 ska släppas så att de kan sälja dessa modeller som MY12 snart.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]