Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oskobe
opA skrev:
XC90_Executive skrev:Som jämförelse, C70N T5 6MT (dvs manuell), sittfart 37km/h. 15,6l/100km vid pumpen. Dock bränsledriven värmare också.
Bara stadskörning / körning-utanför-skola, va ? 37km/h i snitt :mrgreen:
Bor 2,5 mil norr om stockholm och jobbar i stan. Brukar landa på 44 km/h i snitt...
av sbob
Tobbev. Fick då ingen levererad till min bil och i instruktionsboken är den markerad som extra tillbehör. Tror att den kallas mulimediafjärr. Däremot är det standard på S80, v70 etc. som har RTI:n upp genom bräden. Eftersom man kan styra RTI:n på S/V60 från mittpanelen tror jag att man plockade bort den. Hör efter med din återförsäljare ang. fjärren och hör av dig om du får något annat svar där.
av Tobbev
Ok sbob. I manualen jag har så står inget om att den är extrautrustning, men jag kan ha en tidig version då jag skaffade den för rätt länge sedan direkt från de som skriver manualen (ville kolla lite funktioner och så innan jag bestämde mig om jag skulle ha RTI).

Skall höra med återförsäljaren vid tillfälle för säkerhets skull.
av pianopeter
Jag fick ingen fjärr heller och kollade med i manualen o där står med som extra tillbehör. Funkar att sköta smidigt från mittkonsol o ratt
av Tobbev
OK, då ingår ingen fjärr, men man klarar sig ju rätt bra utan. Kostar säkert en del lös också kan jag tänka mig...
av chrand
chrand skrev:112 mil, snitt 70 km/h 0,81 blandad stad, landsväg och motorväg.
Ca:10-15 mil stadstrafik. Örebro, Norrtälje. Färddator uppgifter.
Ytterligare 100 mil
210 mil Snitt 68 km/h 0,8

Kryper nedåt :-)

Hoppas att det blir skillnad med sommar däck.
Skall kolla lufttrycket förresten, har faktiskt inte gjort det. :oops:
av Hsson
chrand skrev:
chrand skrev:112 mil, snitt 70 km/h 0,81 blandad stad, landsväg och motorväg.
Ca:10-15 mil stadstrafik. Örebro, Norrtälje. Färddator uppgifter.
Ytterligare 100 mil
210 mil Snitt 68 km/h 0,8

Kryper nedåt :-)

Hoppas att det blir skillnad med sommar däck.
Skall kolla lufttrycket förresten, har faktiskt inte gjort det. :oops:

Är du nöjd med bilen och motorn så här långt ? =)

sj har jag beställt en T3 men har bara provkört T4.
av Tobbev
Jag provkörde en T3 i dag för första gången. Körde en sväng på blandad vägtyp, 30-120km/h. I 110km/h varvar den 2250 rpm, vilket jag tyckte var rätt bra.

På den lilla provturen jag tog så hamnade färddatorn på 0.66, men då snålkörde jag inte, även om jag inte tryckte på med allt som fanns.

Jag tyckte motorn kändes betydligt piggare än vad jag hade förväntat mig, så på den punkten känner jag mig väldigt nöjd. Tyckte dock det varlite trögt att få i backen, och det lät lite "klonk" när jag lade ur backen, men det kanske var nåt med just den bilen. Är väl en vanesak om inte annat.

Blir nog bra det här.

/Tobbe
Användarvisningsbild
av opA
Tobbev skrev:Jag provkörde en T3 i dag för första gången. Körde en sväng på blandad vägtyp, 30-120km/h. I 110km/h varvar den 2250 rpm, vilket jag tyckte var rätt bra.
Låter sjukt bra med 2200 i varvtal i 110km/h. Min ligger prick på 3000 i ~115 t.ex.

Är T3:an 6-växlad, fresten ?

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]