Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Beställde man en förkonfigurerad bil så kunde man tydligen får den redan vecka 9, men det kanske bara är om man köper på Volvobil.
av XCThord
Har pratat med "min" handlare och några andra och efter lite motbud gav min handlare 11,5% rabatt på min spec (en så gott som fullutrustad S60 DRIVe). Den skulle vara en MY12 och levereras kring v.20. Ska avvakta ett tag till och fundera lite mer på färger etc men det var väldigt positivt. Köper kontant som privatperson utan avtal.

(Och det är alltså 115hk som gäller. 0,43 l/mil, 114 g/km.)
av Tobbev
I dag beställde min kompis sin V60 DRIVe. Leverans i början på april förmodligen.
av perhall
XCThord skrev:Har pratat med "min" handlare och några andra och efter lite motbud gav min handlare 11,5% rabatt på min spec (en så gott som fullutrustad S60 DRIVe). Den skulle vara en MY12 och levereras kring v.20. Ska avvakta ett tag till och fundera lite mer på färger etc men det var väldigt positivt. Köper kontant som privatperson utan avtal.

(Och det är alltså 115hk som gäller. 0,43 l/mil, 114 g/km.)
Tidigare har man inte fått så bra rabatter utan kanske 8% på bil och paket + 20% på utrustningen. Och mindre på t ex XC60 som säljer som smör utan kampanjer och rabatter. Om det inte är så att bilen verkligen är fullutrustad - då är 11,5% normalt - så verkar Volvo ha ökat prutmånen. Inte konstigt med tanke på att priserna är rätt högt satta på V60/S60 från början för att vara Volvo... vilket ju iofs även gäller XC60 som dock har sålt bättre./PH
av MartinÖ
Tobbev skrev:I dag beställde min kompis sin V60 DRIVe. Leverans i början på april förmodligen.
Spännande, då åker jag in till min handlare på fredag och ser om det går att beställa.

mvh Martin
av Tobbev
MartinÖ skrev:
Tobbev skrev:I dag beställde min kompis sin V60 DRIVe. Leverans i början på april förmodligen.
Spännande, då åker jag in till min handlare på fredag och ser om det går att beställa.

mvh Martin
Ja det borde gå. Kompisen betsällde hos Volvobil men alla återförsäljare borde kunna orderlägga dom nu. Jag skulle dock ringa innan för säkerhets skull.

Mvh
Tobbe
av XCThord
Fick ny offert med ännu bättre rabatt faktiskt. Nu känner jag säljaren lite halvt och dessutom har jag genererat en hel del försäljning åt honom (är egenföretagare och våra tjänstebilar är genom honom), men så här är specen:

S60 DRIVe s/s Summum
Driver Support-paket
Teknikpaket High Performance
Caspian blå metallic
Sleipner 18" på sommardäck, Balder 17" på dubb
RTI Nav.system
Backkamera
Elmanövrerad passagerarstol
Eluppvärmda spolarmunstycken
Parkeringshjälp fram och bak
Urbane Wood-paneler (beige inredning)
Läderratt dual tone
Autoavbländad spegel med kompass
Hastighetsberoende servo
Textilmattor
Solglasögonhållare
Volvo On Call inkl parkeringsvärmare m. timer
Nyckelavstängning kr-kudde pass
Laminerade sidorutor

(Inte riktigt fullutrustad men, som jag skrev, nästan.)

Totalt pris ex vinterdäck är 402 075 kr enligt Volvocars.se. Jag har fått ca 13%.
av perhall
Det var en ordentligt utrustad DRIVe! Annars är ju fullutrustad ett ganska urvattnat begrepp.
PH
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det blir en trevlig bil! Är det Soft Beige/Mörkgrå interiör? Det är en riktigt snygg kombination tillsammans med dual tone-ratten som du har lagt till med! :-)-)
av XCThord
Tycker också att många tenderar att skriva "fullutrustad" (på exvis Blocket) när det "bara" är en summum med high performance-stereon.

Och yes, det är soft beige/mörkgrå med träpaneler och dual tone-ratten :)

Förresten - är det nån som vet om det skett några större förändringar i High Performance-stereon mellan MY09 och MY11? Jag har en XC60 D5 MY09 (som säljs nu) med HP och jag tycker spontant att den låter bättre än den nya S60:n med samma stereo?

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]