Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
Efter lite vånda så har jag bestämt att skippa draget eftersom kåpan till R design förstör hela designen med diffusorn bak. Valde till polestar uppgradring istället. Har ju en bil redan med drag så... :)
av Tobbev
Min bil har byggts i dag, och skall transporteras till återförsäljaren (vilket är ca 500 meter från fabriken). Nu är det bara att vänta till lite prylar är eftermonterade :-)-)
av Wych
Roligt! Jag väntar själv på min v60 T3 summum, vilka tillval gjorde du? :)
Sen undrar jag hur du fick tag på den bygginformationen? Kunde man följa tillverkningsstegen även på v60n via nätet som xc60n, eller ska man ha en schysst säljare som kollar upp o hör av sig? Vill också bli uppdaterad
av Tobbev
Jag beställde

V60 T3 Summum
17" Njord 235/45R17
Läderklädsel K102 (offblack med beige sittdyna + ryggstöd)
Driver support paket
Herrgårdsvagnspaket
Teknikpaket High Performance Multimedia
Barnsäkerhetspaket
Metallic (Caspian blå)
RTI
Rear Seat Entertainment
Parkeringshjälp fram/bak
Nyckelavst krockkudde
Hastighetsberoende servo
Fuktsensor
Bärkassehållare i bagageutrymmet
Skyddsgaller
Textilmattor
Gummimattor
Bagagerumsmatta
Kromade slutrör
Vinterdäck odubbat 16" på Oden-fälgar (Pirelli 215/55R16)

Eftersom jag är volvoanställd så beställde jag via Volvobil och på deras sida kan man se var bilen befinner sig i processen.

Dock så skall "Min volvo" fungera för alla nu, i alla fall så kan jag se min bils status även där.

https://minvolvo.volvocars.se/index

Mvh
Tobbe
av Wych
Nja det fungerade inte för mig iaf, men jag beställde bilen förra tisdagen så det har kanske inte trätt i kraft än...?
av jejje
jag har haft min bil i en vecka nu.. men går inte att registrera sig på minvolvo alls. varken med dom gamla uppgifterna för kundnummer och ordernummer..

eller med "jag äger" som val där jag skriver in VIN/Chassi# samt regnummer..

verkar inte vara igång för alla än?
av Tobbev
Nej det kanske inte är igång för alla. Jag har för mig att jag fick ett mail som sade att det var aktiverat för mig. Jag hade dock problem att registrera mig, men det fixade dom när jag ringde servicenumret.

020-94 80 80

Testa och ring och se om de kan lösa det.
av Lazy
"Min Volvo" är ett skämt när jag loggar in mig kommer min gamla bil upp som min bil, bytte bil för en månad sen!
Användarvisningsbild
av piddemannen
Nu äntligen har vi hämtat bilen. mums hela veckan lång vill jag lova :D
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]