Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Alltså jag ska snart byta till Ny V50 D5 och jag hoppas verkligen inte att det tar lika lång tid för mig som för er som beställt XC60, jag tycker det är rätt bedrövligt att det får gå till så här. Har man gjort en produkt som man går ut o säljer så får man fan stå sitt kast och sälja den också. Detta borde de ha tänkt på långt innan de la ut bilen så ÅF kunde lägga bilar på order.
Ja fast V50 är ju ingen ny modell, men jag håller med det du säger.

/Kalle
Kalle, bra svar.

Det borde du väl ändå fatta att det är skillnad på en bil som producerats i ett antal år redan (Läs V50) jämfört med en bil som bara blivit visad och som man kan FÖRBESTÄLLA med planerad leverans runt årsskiftet, det har ju Volvo och dess återförsäljare själv gått ut med info om, det gjorde de redan när de hade VIP förhandsvisning av XC60.

Så om man lägger en beställing av en XC60 så får man reda på ungefärlig lev. tid.
Fick detta på mail idag:
"Vi har idag fått kompletterande information som säger att den elmanövrerade backluckan inte kommer att komma i produktion förrän tidigast vecka 849. Priset för det till innehåll reducerade Herrgårdspaketet är 4,900 kronor. I detta paket ingår följande detaljer: -Eluppvärmda spolarmunstycken -Mörkt tonade rutor i bakdörrar och runt lastutrymmet -Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas och WGR på främre sidorutorna."

Vecka 849 betyder år2008 Vecka 49 för att förtydliga.
Jag har skjutit upp min bil tills dom kan leverera elbakluckan vilket inte visade sig vara några problem från Volvo.
Med den erfarenheten som jag själv haft med elbakluckan så är den värd att vänta på, kanske inte hur länge som helst men prod start v49 låter inte för långt...

F-n va grymt med en vit xc60, bra val matte1200!!!
Jag skulle vägra vara utan keyless go och elbacklucka om jag bytte bil idag, det är två helt underbara funktioner.
Appel skrev:Jag har redan gjort ett inlägg i en annan tråd, men jag tar det i tråden som specifikt handlar om Elmanövrerad baklucka också.

Jag har nu på http://www.volvocars.se/leveransinfo fått leverans vecka 52 och det står Elmanöverad baklucka i specifikationen på "Din utrustningslista".
Det låter rätt. Min bil skulle levereras innan Volvo började med elbakluckan (v49). Funderar starkt på att hålla min order lite....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Nästa elbil från Volvo?

Zeekr går upp till 900V på många[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs