- fre 12 maj 2017, 09:15
Tycker ni att dom större stänkskydden som man köpa skyddar bättre än dom små som sitter på ifrån början?
Moderator: Moderatorer
Magnus-B skrev: ↑fre 13 apr 2018, 22:42 Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.Jag monterade stänkskydd på min v60 Classic, behövde inte skära bort något. De små stänkskydden eller snarare plastbitarna var lösa efter stt skruvarna lossats. Sen ingår det till originalstänkskydden fram tranperant plast som tejpad på framskärm för att hindra skav. Tror de sades att på r-design får man skära bort flärparna.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
III skrev: ↑sön 15 apr 2018, 11:28Kan det vara ändrat utan att uppdatera beskrivningen eller har du tagit bort för stor bit?Magnus-B skrev: ↑fre 13 apr 2018, 22:42 Bild 8 föreställer en plastbit som sticker ut från hjulhuset ,tror den sitter ihop med innerskärmen.Jag monterade stänkskydd på min v60 Classic, behövde inte skära bort något. De små stänkskydden eller snarare plastbitarna var lösa efter stt skruvarna lossats. Sen ingår det till originalstänkskydden fram tranperant plast som tejpad på framskärm för att hindra skav. Tror de sades att på r-design får man skära bort flärparna.
Tejpen ska sättas dit för att skydda när man skär bort det som sticker ut.
Detta måste göras för att stänkskyddet ska gå att montera.
Du får fixa tejpen själv men jag skulle passat mig för silvertejp och istället använda eltejp eller liknande som inte sätter sig så hårt.
Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]