Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Progressiv servo är något många verkar välja till. Någon som kan förklara fördelar med det?
Utan progservon tycker jag att den blir tungstyrd. Sedan blir den stabilare i högre farter, det är min åsikt. jag tog även sportchassi för att minska på vinglet i främst rondeller och snabba sidoförflyttningar
Derank skrev:Utan progservon tycker jag att den blir tungstyrd. Sedan blir den stabilare i högre farter, det är min åsikt. jag tog även sportchassi för att minska på vinglet i främst rondeller och snabba sidoförflyttningar

Vad valde du för storlek på hjulen?
blundahl skrev:Jag funderade lite på teknikpaket men ändrade mig efter den här artikeln i Teknikens värld.
För man undrar ju om xc60 har samma problem ??:-/ http://teknikensvarld.se/webb-tv-vibrer ... 90-322148/

Personligen ser jag det där som ett icke-problem. Turbulens blir det i alla bilar om du hissar ned bakrutorna. Jag kan inte minnas ett enda tillfälle då jag bestämt mig i 80 km/h+ för att veva ned bakrutorna. Det åt därför det finns ACC. Och om det är något man faktiskt vill öppna så är det väl taket isåfall? :)
18" Kollegan tog samma spec utan progservo och då märker man stor skillnad då man hoppar mellan bilarna, men man vänjer sig såklart ochså utan den progresiva servon gillar dok att det är lättstyrt, lillfingerservo :-)
Derank skrev:18" Kollegan tog samma spec utan progservo och då märker man stor skillnad då man hoppar mellan bilarna, men man vänjer sig såklart ochså utan den progresiva servon gillar dok att det är lättstyrt, lillfingerservo :-)

Ja, med 18" så förstår jag att du valde sportchassi. Nästan så man blir sjösjuk annars.
Jag får pröva en bil med det och se om jag kanske lägger till det då. Jag föredrar tyngre styrning på motorvägen
Ja man kanske inte har bakrutorna nere i 80-90 blås så det är en ganska dum artikel av Teknikens värld.
Man kan ju undra hur man kom på ide`n att prova.Men det var inte bara därför jag inte valde teknikpaket.
Problemet är med glastak att det går på vagnskadegarantin 7000kr om olyckan skulle vara frame och inte på glasskada 1600kr.
Navi kan man ju ladda ner i efterhand om man nu vill ha det på närmaste volvohandlare ,Backkamera har jag på min nuvarande
Hyundai santa fe exlusive och jag är inte så impad över den man vrider huvudet bakåt ändå + när det regnar så blir lisen skitig.
Men jag ser verkligen framimot att prova progresivt servo.Lite av min funderingar på teknikpaketet hiskliga 21900kr :-O)
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]