Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparwen
Har visserligen ingen xc men en v60 d4 awd och kan köra under 0,5 på landsväg. Kör jag helt vanligt vill den ha 0,6.
Men kan ju vara så att xc med högre luftmotstånd gör en hel del.
av intruder1400
Senast jag körde en Q5 så drar den strax över litern enligt ägaren !
Kompisen har en XC 90 T6 som suger i sig 1,4
Så klarar jag min ny in köpta XC D4 MY14 på 0,8 finns det väl inget o klaga över :lol:
av KrilleW
Var tvungen att ta en liten tur på några mil för att pröva förbrukningen utan trafik. Körde rätt blandat med allt från 50 till 110-vägar. Landade på 0,71. Fullt acceptabelt med tanke på att bilen är helt ny och går på 20" hjul. Precis som Joel80 trodde så påverkas inte färddatorförbrukningen alls när tillsatsvärmaren går under färd.

Det blir inga 20" hjul för min del iaf. Den blir bra mycket stötigare på dålig väg, så 18" får blir kompromissen.
av Lexington
Mwi skrev: Var det inte därför som VAG tog fram en speciell programvara, så man klarade både avgasvärden och förbrukningssiffror?
Nja inte riktigt, va väl för att klara miljöbilsstandarden i USA, Europa va väl aldrig riktigt påverkade! Men ganska säker på att det inte va något som påverkade förbrukningssiffror iaf.
Fick iaf hem papper på att bilen skulle in på mjukvaruändring veckan innan jag bytte in den, sket i det, feels good to be a gangsta :)
Senast redigerad av 1 Lexington, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
KrilleW skrev:Det blir inga 20" hjul för min del iaf. Den blir bra mycket stötigare på dålig väg, så 18" får blir kompromissen.
Jag kör nu 18" och det går bra svampigt och lutar i rondellerna, även med sportchassit (R-Design). Blir garanterat 20" och lite bättre däck till nästa sommar.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Derank skrev:4wd + automat gör nog lätt 2dl mer än din.
Jag också kör automat och den sköter sig riktigt bra. Kör dieseln 6-växlad låda fortfarande?
Har också för mig att dieselmotorn väger betydligt mer än bensinarn, någon som besitter denna kunskap?
Antar att awd lägger på ytterligare motstånd och vikt.

Min har en tjänstevikt på 1820kg.
Användarvisningsbild
av Derank
6 växlad och 1921 i tjänstevikt 4wd ger väl en 100kg till
av KrilleW
DaltonSleeper skrev:
KrilleW skrev:Det blir inga 20" hjul för min del iaf. Den blir bra mycket stötigare på dålig väg, så 18" får blir kompromissen.
Jag kör nu 18" och det går bra svampigt och lutar i rondellerna, även med sportchassit (R-Design). Blir garanterat 20" och lite bättre däck till nästa sommar.

Hur menar du med "lutar i rondellerna"?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker att den XC60 Black-R med vinterhjul (18" Hakka R2 SUV) också "lutade i rondellerna". Eller kanske åt understyrningshållet. Betydligt bättre med 20" och låg profil!
av KrilleW
XC90_Executive skrev:Jag tycker att den XC60 Black-R med vinterhjul (18" Hakka R2 SUV) också "lutade i rondellerna". Eller kanske åt understyrningshållet. Betydligt bättre med 20" och låg profil!

Är det att den tenderar till att kränga i kurvor du menar?
Största nackdelen med balkongdäck är ju att de blir instabila i sidled.

Aja, Titaniafälgen sitter ju som ett smäck på Xc60, så får väl överväga dessa.
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]