Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sparveyhecter skrev:Kul! Beställde själv en XC60 Classic D3 Automat i juni, dock Summum. Förmodligen leverans i början av september, längtar! Någon som har en D3 av den här typen? Vore intressant att höra om förbrukning osv.
Härligt. Då får vi troligen bilarna samtidigt. 2-3 veckor sa säljaren till mig eftersom det var en lagerbil. Det har gått en vecka nu och jag kan knappt hålla mig längre.... Åker runt och dreglar när jag ser alla fina XC60 på vägarna.
XC90_Executive skrev:Jag har en bekant som har en D3 automat och enligt honom är den väldigt snål! Under 0,5 vid landsvägskörning ganska enkelt.
Lovande, verkligen lovande... Skall bli kul med min första automat, och är den dessutom hyfsat snål när jag pendlar till jobbet vore det fantastiskt....
En vecka efter ordern ringde säljaren och berättade att bilen började närma sig klar för leverans. Kunde dock inte hämta den förrän idag....
Jobbigt att lämna ifrån sig min gamla trygga V70 som rullat 10600 mil utan minsta mankemang.... Men förstås trevligt att sätta sig i nya fina bilen utan repor :D ...

En positiv överraskning var att xenonljusen var dynamiska, dvs att de följer rattrörelserna.... Kanske borde läst specen bättre, eller inte impulsköpa nästa gång. Körde hem bilen från firman, en sträcka på 13 mil med en hel del bilköer. Gud vad skönt med automat. Stort tack för att ni här på forumet hjälpte in mig på det spåret. Enda lilla kruxet var förstås när jag skulle koppla inför en rondell och tvärnitade istället. ?:-/ Misstänker det har hänt fler som bytt från manuell till automat :roll:

Nöjd (än så länge) nybliven XC60-ägare
fjohan82 skrev:Grattis till nya bilen! Kul att du är nöjd! :-)-)
Hur upplever du motorn och lådan i kombination med XC60?
Tack :D . Jag får nog återkomma då jag knappt gjort några omkörningar idag, men växlandet märks knappt vid normalt gaspådrag. Det känns riktigt bra.
Jag har velat ha en automatlåda länge, och än så länge är jag väldigt nöjd. Upp till 100-110 km/h verkar det finnas tillräckligt med kraft för min smak i alla fall. Men som sagt.... vet ej hur det känns vid omkörningar ännu. Har inte "vågat" trycka plattan i mattan än med så få mil på mätaren....
VildeBill skrev:Nej så stor vagn är det inte! Har en 1300 kg vagn idag o det kommer nog att bli en 1600-1700 kg istället.
Är automaten att föredra istf manuella? Aldrig dragit vagn med automat tidigare!
Personligen tycker jag det är skönare att dra släp med automat, i med farthållaren så sköter sig resten automatiskt.
Tänk på att kombinationen med största sannolikhet kräver B96 eller BE, men det har du säkert koll på 8)

https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/ ... lator.aspx

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]